Page 72 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 72
eosekcija 1
Film Bilo je nekoč
Klavdija Mikuš
Otroški vrtec Ajdovščina
Ogledali si bomo film Bilo je nekoč, ki so ga od 5- do 6-letni otroci snovali v
večmesečnem projektu na temo kulturne dediščine. Pri procesno-razvojnem
načrtovanju dejavnosti smo sledili odzivom in pobudam otrok, ki so življenje
nekoč spoznavali s fotografijo, filmom, z glasbo, ljudskimi igrami ter dejav-
nostmi vživljanja v vloge in njihovega uprizarjanja. Na teh izkušnjah so skupaj
s Tadejem Bernikom zasnovali fotozgodbe, ki so postale izhodišče za filmski
scenarij. Film je tako nastal kot uprizarjanje fotografij in snemanje prizorov
v realnih okoljih. Neme prizore, posnete v črno-beli tehniki, so otroci kritič-
no vrednotili, ob tem pa izrazili željo po glasbeni podlagi, ki jo je na predlog
otrok zasnoval in posnel skladatelj Bojan Glavina. Z aktivno vlogo v projektu
so otroci poglobili doživljanje umetnosti in sveta ter razvili spretnosti izraža-
nja v umetniških jezikih. Okrepili so si socialne veščine, vzpostavili pozitiven
odnos do preteklosti in radovednost do stvari in dogodkov nasploh.
Ključne besede: kulturna dediščina, fotografija, film, Bojana Glavina, glasba,
ljudske igre, uprizoritev, nemi film, snovanje scenarija, kritično vrednotenje
72
Film Bilo je nekoč
Klavdija Mikuš
Otroški vrtec Ajdovščina
Ogledali si bomo film Bilo je nekoč, ki so ga od 5- do 6-letni otroci snovali v
večmesečnem projektu na temo kulturne dediščine. Pri procesno-razvojnem
načrtovanju dejavnosti smo sledili odzivom in pobudam otrok, ki so življenje
nekoč spoznavali s fotografijo, filmom, z glasbo, ljudskimi igrami ter dejav-
nostmi vživljanja v vloge in njihovega uprizarjanja. Na teh izkušnjah so skupaj
s Tadejem Bernikom zasnovali fotozgodbe, ki so postale izhodišče za filmski
scenarij. Film je tako nastal kot uprizarjanje fotografij in snemanje prizorov
v realnih okoljih. Neme prizore, posnete v črno-beli tehniki, so otroci kritič-
no vrednotili, ob tem pa izrazili željo po glasbeni podlagi, ki jo je na predlog
otrok zasnoval in posnel skladatelj Bojan Glavina. Z aktivno vlogo v projektu
so otroci poglobili doživljanje umetnosti in sveta ter razvili spretnosti izraža-
nja v umetniških jezikih. Okrepili so si socialne veščine, vzpostavili pozitiven
odnos do preteklosti in radovednost do stvari in dogodkov nasploh.
Ključne besede: kulturna dediščina, fotografija, film, Bojana Glavina, glasba,
ljudske igre, uprizoritev, nemi film, snovanje scenarija, kritično vrednotenje
72