Page 9 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 9
Uvodnik
Čedalje bolj zaostrena konkurenca na turističnem trgu in zahtevni
potrošniki spodbujajo soustvarjanje na področju turizma, ki daje nove
priložnosti širši turistični dejavnosti in njenim deležnikom. Monografija
z naslovom Soustvarjanje v turizmu združuje šest prispevkov iz različnih
področij soustvarjanja na področju turizma in tako bralce ne le uvaja v to
področje, ampak jim tudi omogoča širše spoznavanje soustvarjanja v turiz-
mu in jih tako spodbuja k raziskovanju tega hitro razvijajočega se področja.
Prahalad in Ramaswamy sta leta 2004 v reviji Journal of Interactive
Marketing objavila odmeven članek z naslovom »Co-Creation Experien-
ces: The Next Practice in Value Creation«, v katerem sta izpostavila izku-
šnjo soustvarjanja s potrošniki kot osnovo za ustvarjanje nove vrednosti za
potrošnike. Soustvarjanje vrednosti je danes nadvse pomembno v turistič-
ni dejavnosti, kjer se lahko odraža skozi skupno inoviranje, skupno sno-
vanje turističnih proizvodov in skupno promocijo ter se intenzivira sko-
zi nove medije.
Pričujoča monografija prikazuje pomen in različne vidike soustvarja-
nja v turizmu, ki so jih prispevali slovenski raziskovalci s področja turizma.
V prvem prispevku tako avtorica razlaga sistemski pristop soustvarjanja v
turizmu in podaja osnovo za širše razumevanjenje soustvarjanja. Pri tem
predstavi sistemsko mrežo soustvarjanja v turizmu in opozori na pasti za-
dovoljnosti z analitičnim načinom razmišljanja.
Naslednji prispevek preučuje interakcijski pogled na soustvarjalno tr-
žno komuniciranje v turizmu. Avtorica tako sledi aktualnim vprašanjem
na področju soustvarjanja. Na izbranem primeru, ob uporabi ustreznih
Čedalje bolj zaostrena konkurenca na turističnem trgu in zahtevni
potrošniki spodbujajo soustvarjanje na področju turizma, ki daje nove
priložnosti širši turistični dejavnosti in njenim deležnikom. Monografija
z naslovom Soustvarjanje v turizmu združuje šest prispevkov iz različnih
področij soustvarjanja na področju turizma in tako bralce ne le uvaja v to
področje, ampak jim tudi omogoča širše spoznavanje soustvarjanja v turiz-
mu in jih tako spodbuja k raziskovanju tega hitro razvijajočega se področja.
Prahalad in Ramaswamy sta leta 2004 v reviji Journal of Interactive
Marketing objavila odmeven članek z naslovom »Co-Creation Experien-
ces: The Next Practice in Value Creation«, v katerem sta izpostavila izku-
šnjo soustvarjanja s potrošniki kot osnovo za ustvarjanje nove vrednosti za
potrošnike. Soustvarjanje vrednosti je danes nadvse pomembno v turistič-
ni dejavnosti, kjer se lahko odraža skozi skupno inoviranje, skupno sno-
vanje turističnih proizvodov in skupno promocijo ter se intenzivira sko-
zi nove medije.
Pričujoča monografija prikazuje pomen in različne vidike soustvarja-
nja v turizmu, ki so jih prispevali slovenski raziskovalci s področja turizma.
V prvem prispevku tako avtorica razlaga sistemski pristop soustvarjanja v
turizmu in podaja osnovo za širše razumevanjenje soustvarjanja. Pri tem
predstavi sistemsko mrežo soustvarjanja v turizmu in opozori na pasti za-
dovoljnosti z analitičnim načinom razmišljanja.
Naslednji prispevek preučuje interakcijski pogled na soustvarjalno tr-
žno komuniciranje v turizmu. Avtorica tako sledi aktualnim vprašanjem
na področju soustvarjanja. Na izbranem primeru, ob uporabi ustreznih