Page 183 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 183
Recenziji

I
Monografija Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja
skozi časopisne članke avtorjev Armanda Faganela ter Anite Trnavčević po-
nuja analizo znanstvenih člankov s področja marketizacije visokošolskega
izobraževanja v slovenskih revijah od leta 2000 do leta 2012. Avtorja zasle-
dujeta nasprotja, ki nastajajo, ker sodobna družba vzpostavlja tržne zako-
nitosti, socialna država pa državljanom zagotavlja brezplačne storitve na
področju izobraževanja. Skozi predstavljene članke sledimo razvoju komo-
difikacije visokošolskega izobraževanja in teženj po uveljavljanju prostotr-
žnih razmer v svetu, Evropi in Sloveniji. Marketizacija je preučevana sko-
zi nacionalne in nadnacionalne politike ter prakse kot posledice sprejetih
politik. Podrobno je predstavljena metoda dekonstrukcije, kot jo je vpeljal
Derrida; izvedena je bila dekonstrukcija vsebine 26 člankov, s pomočjo 13
identificiranih kategorij sta avtorja razčlenjevala ozadja in politična izhodi-
šča. Posebej dragocen je tudi pregled definicij marketizacije, kot jo oprede-
ljujejo domači in tuji avtorji, podana je tudi povezujoča definicija termina.
Preučeni so ključni vsebinski dejavniki, ki vplivajo na pojav marketizacije
visokega šolstva. Opredeljeni so marketizacijski diskurzi v Evropski uniji,
zbrani in predstavljeni pa tudi marketizacijski koncepti v slovenskih doku-
mentih s področja politik. Delo celovito zaokroža zaznavanje marketizaci-
je in diskurze marketizacijskih procesov, preučuje dileme in odprta vpra-
šanja glede bodočega razvoja slovenskega visokošolskega izobraževanja ter
tako pomembno prispeva k preučevanju javnih storitev. Predstavlja ko-
ristno branje za raziskovalce, študente, snovalce politik in druge javnosti.

dr. Andreja Istenič Starčič
   178   179   180   181   182   183   184   185   186