Page 331 - Hojnik, Jana. 2017. In Persuit of Eco-innovation. Drivers and Consequences of Eco-innovation at Firm Level. Koper: University of Primorska Press
P. 331
Recenziji
I
Avtorica Jana Hojnik v monografiji z naslovom IN PURSUIT OF ECO-
-INNOVATION: Drivers and consequences of eco-innovation at firm level
jasno in obširno opredeli področje preučevanja, nudi natančen pregled
literature in dosedanjih raziskav ter na podlagi le tega ustrezno razvije
hipoteze raziskave. Namen raziskave je preučiti gonilne sile in posledi-
ce uvajanja eko inovacij v podjetjih. Avtorica se osredotoči oziroma v svo-
ji raziskavi zajame širok spekter določljivk/gonilnih sil eko inovacij (to so
naslednje: predpise, ekonomske instrumente, povpraševanje kupcev, ma-
nagerjeva skrb za okolje, pričakovane koristi in pritisk konkurence) in pa
posledic (v raziskavi zajame naslednje: rast in dobičkonosnost podjetja,
ekonomske koristi, konkurenčne koristi ter internacionalizacija). Sama
monografija nudi strnjen pregled definicij eko inovacij, njihovih glavnih
dimenzij, lastnosti in pa tudi merjenja, medtem ko s sintezo pomembnej-
ših lastnosti eko inovacij pripomore k razjasnitvi koncepta eko inovacij.
Avtorica na podlagi rezultatov raziskave ter preučevanja literature razvije
svojo definicijo eko inovacij. Kot omenjeno, avtorica na začetku natančno
opredeli eko inovacije, njihove dimenzije, načine merjenja, pomembnej-
še lastnosti eko inovacij, nato pa sledi pregled določljivk eko inovacij in pa
posledic eko inovacij na ravni podjetij. Na podlagi izčrpnega pregleda li-
terature je predlagan konceptualni model eko inovacij, katerega avtorica
na vzorcu 223 slovenskih podjetij tudi empirično preveri. Vsi konstrukti
uporabljeni v raziskavi so prej ustrezno testirani/preverjeni – preverjene
so njihove psihometrične značilnosti s pomočjo konfirmativne in eksplo-
rativne faktorske analize. Nadalje avtorica predlagani konceptualni mo-
I
Avtorica Jana Hojnik v monografiji z naslovom IN PURSUIT OF ECO-
-INNOVATION: Drivers and consequences of eco-innovation at firm level
jasno in obširno opredeli področje preučevanja, nudi natančen pregled
literature in dosedanjih raziskav ter na podlagi le tega ustrezno razvije
hipoteze raziskave. Namen raziskave je preučiti gonilne sile in posledi-
ce uvajanja eko inovacij v podjetjih. Avtorica se osredotoči oziroma v svo-
ji raziskavi zajame širok spekter določljivk/gonilnih sil eko inovacij (to so
naslednje: predpise, ekonomske instrumente, povpraševanje kupcev, ma-
nagerjeva skrb za okolje, pričakovane koristi in pritisk konkurence) in pa
posledic (v raziskavi zajame naslednje: rast in dobičkonosnost podjetja,
ekonomske koristi, konkurenčne koristi ter internacionalizacija). Sama
monografija nudi strnjen pregled definicij eko inovacij, njihovih glavnih
dimenzij, lastnosti in pa tudi merjenja, medtem ko s sintezo pomembnej-
ših lastnosti eko inovacij pripomore k razjasnitvi koncepta eko inovacij.
Avtorica na podlagi rezultatov raziskave ter preučevanja literature razvije
svojo definicijo eko inovacij. Kot omenjeno, avtorica na začetku natančno
opredeli eko inovacije, njihove dimenzije, načine merjenja, pomembnej-
še lastnosti eko inovacij, nato pa sledi pregled določljivk eko inovacij in pa
posledic eko inovacij na ravni podjetij. Na podlagi izčrpnega pregleda li-
terature je predlagan konceptualni model eko inovacij, katerega avtorica
na vzorcu 223 slovenskih podjetij tudi empirično preveri. Vsi konstrukti
uporabljeni v raziskavi so prej ustrezno testirani/preverjeni – preverjene
so njihove psihometrične značilnosti s pomočjo konfirmativne in eksplo-
rativne faktorske analize. Nadalje avtorica predlagani konceptualni mo-