Page 186 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 186
Organizacijska kultura in organizacijska klima
spremembo kulture lahko vidimo v relativno mladih tujih podjetij, kjer
si zaposleni na podlagi svojih predhodnih organizacijsko-kulturnih izku-
šenj želijo pretekli vzorec organizacijske kulture ter, kot rečeno, želenih
individualnih koristi, ki jih pričakujejo od organizacije.
Korelacijska matrika
Korelacijska matrika je v pomoč pri ocenjevanju povezanosti med posa-
meznimi spremenljivkami, ki določajo tip organizacijske kulture pri pre-
učevanem vzorcu. Odločili smo se, da korelacijsko matriko naredimo
samo med štirimi dimenzijami, med glavnimi štirimi tipi organizacijske
kulture, saj nas zanima, ali obstajajo povezave med njimi. Na ta način
bomo raziskali, ali so si organizacijske kulture med seboj podobne ali se
popolnoma razlikujejo.
186
Preglednica 9.10: Korelacijska matrika
Kultura klana Ad hoc kultura Kultura trga Kultura
hierarhije
Kultura klana Pearsonov koeficient 1 0,117 –0,760
korelacije 0,215 0,000 –0,318
Ad hoc kultura 113 113 0,001
Stopnja značilnosti 0,117 113
Kultura trga 0,215 1 –0,211 113
N 113 0,025 –0,634
Kultura hier- –0,760 113 0,000
arhije Pearsonov koeficient 0,000 –0,211 113
korelacije 113 0,025 1 113
–0,318 –0,152
Stopnja značilnosti 0,001 113 113 0,108
113 –0,634 –0,152
N 0,000 0,108 113
1
Pearsonov koeficient 113 113
korelacije 113
Stopnja značilnosti
N
Pearsonov koeficient
korelacije
Stopnja značilnosti
N
** Korelacija je signifikantna na stopnji 0,01 (2-tailed).
* Korelacija je signifikantna na stopnji 0,05 (2-tailed).
Iz preglednice 9.10 lahko razberemo, da obstajajo povezanosti med
posameznimi organizacijskimi kulturami. S pomočjo Pearsonovega koe-
ficienta korelacije lahko statistično značilno linearno korelacijo pri manj
spremembo kulture lahko vidimo v relativno mladih tujih podjetij, kjer
si zaposleni na podlagi svojih predhodnih organizacijsko-kulturnih izku-
šenj želijo pretekli vzorec organizacijske kulture ter, kot rečeno, želenih
individualnih koristi, ki jih pričakujejo od organizacije.
Korelacijska matrika
Korelacijska matrika je v pomoč pri ocenjevanju povezanosti med posa-
meznimi spremenljivkami, ki določajo tip organizacijske kulture pri pre-
učevanem vzorcu. Odločili smo se, da korelacijsko matriko naredimo
samo med štirimi dimenzijami, med glavnimi štirimi tipi organizacijske
kulture, saj nas zanima, ali obstajajo povezave med njimi. Na ta način
bomo raziskali, ali so si organizacijske kulture med seboj podobne ali se
popolnoma razlikujejo.
186
Preglednica 9.10: Korelacijska matrika
Kultura klana Ad hoc kultura Kultura trga Kultura
hierarhije
Kultura klana Pearsonov koeficient 1 0,117 –0,760
korelacije 0,215 0,000 –0,318
Ad hoc kultura 113 113 0,001
Stopnja značilnosti 0,117 113
Kultura trga 0,215 1 –0,211 113
N 113 0,025 –0,634
Kultura hier- –0,760 113 0,000
arhije Pearsonov koeficient 0,000 –0,211 113
korelacije 113 0,025 1 113
–0,318 –0,152
Stopnja značilnosti 0,001 113 113 0,108
113 –0,634 –0,152
N 0,000 0,108 113
1
Pearsonov koeficient 113 113
korelacije 113
Stopnja značilnosti
N
Pearsonov koeficient
korelacije
Stopnja značilnosti
N
** Korelacija je signifikantna na stopnji 0,01 (2-tailed).
* Korelacija je signifikantna na stopnji 0,05 (2-tailed).
Iz preglednice 9.10 lahko razberemo, da obstajajo povezanosti med
posameznimi organizacijskimi kulturami. S pomočjo Pearsonovega koe-
ficienta korelacije lahko statistično značilno linearno korelacijo pri manj