Page 77 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
Analiza ekonomskega vidika
vpliva EuroBasket 2013
Raziskovanje vplivov velikih športnih prireditev še vedno ostaja v dome-
ni raziskav s področja ekonomskih učinkov (Andranovich et al., 2001;
Kasimati, 2003; Lee in Taylor, 2005; Ahlert, 2006; Matheson, 2007; Bar-
toluci in Čavlek, 2007). Velike športne prireditve so tako v veliki meri
ocenjene z ekonomske perspektive in posledično je njihova organizacija
v določenem okolju opravičljiva zaradi ekonomskih pritiskov vključenih
deležnikov ter politično podprta (Ntloko in Swart, 2008). Organizaci-
ja velikih športnih prireditev predstavlja ekonomsko priložnost za lokal-
ne uradnike in poslovneže za višanje turističnega dobička in promoci-
jo pozitivne turistične podobe destinacije (Twynam in Johnson, 2004).
V številnih primerih ekonomska dimenzija turizma zaradi organizacije
velike športne prireditve značilno vpliva na vključene turistične deležni-
ke, saj izvedba velike športne prireditve v lokalno okolje prinaša številne
možnosti razvoja turizma. Prav zaradi tega deležniki zelo dobro razliku-
jejo pozitivne in negativne ekonomske vplive organizacije velike športne
prireditve, saj ti pomembno vplivajo na kvaliteto življenja in ekonomske
dejavnike lokalne skupnosti. Z raziskovanjem specifičnih primerov orga-
nizacije velikih športnih prireditev (npr. EuroBasket 2013) lahko na eni
strani primerjamo rezultate že opravljenih raziskav s področja merjenja
pozitivnih in negativnih ekonomskih vplivov ter z novimi ugotovitva-
mi oblikujemo smernice razvoja različnih vrst turizma določenega okolja.
V nadaljevanju predstavljamo opisne statistike (aritmetična sredi-
na, standardni odklon in koeficiente asimetrije in sploščenosti) ekonom-
skih vplivov organizacije velike športne prireditve EuroBasket 2013 ter z
uporabo Pearsonovega korelacijskega koeficienta ugotavljamo povezanost
vpliva EuroBasket 2013
Raziskovanje vplivov velikih športnih prireditev še vedno ostaja v dome-
ni raziskav s področja ekonomskih učinkov (Andranovich et al., 2001;
Kasimati, 2003; Lee in Taylor, 2005; Ahlert, 2006; Matheson, 2007; Bar-
toluci in Čavlek, 2007). Velike športne prireditve so tako v veliki meri
ocenjene z ekonomske perspektive in posledično je njihova organizacija
v določenem okolju opravičljiva zaradi ekonomskih pritiskov vključenih
deležnikov ter politično podprta (Ntloko in Swart, 2008). Organizaci-
ja velikih športnih prireditev predstavlja ekonomsko priložnost za lokal-
ne uradnike in poslovneže za višanje turističnega dobička in promoci-
jo pozitivne turistične podobe destinacije (Twynam in Johnson, 2004).
V številnih primerih ekonomska dimenzija turizma zaradi organizacije
velike športne prireditve značilno vpliva na vključene turistične deležni-
ke, saj izvedba velike športne prireditve v lokalno okolje prinaša številne
možnosti razvoja turizma. Prav zaradi tega deležniki zelo dobro razliku-
jejo pozitivne in negativne ekonomske vplive organizacije velike športne
prireditve, saj ti pomembno vplivajo na kvaliteto življenja in ekonomske
dejavnike lokalne skupnosti. Z raziskovanjem specifičnih primerov orga-
nizacije velikih športnih prireditev (npr. EuroBasket 2013) lahko na eni
strani primerjamo rezultate že opravljenih raziskav s področja merjenja
pozitivnih in negativnih ekonomskih vplivov ter z novimi ugotovitva-
mi oblikujemo smernice razvoja različnih vrst turizma določenega okolja.
V nadaljevanju predstavljamo opisne statistike (aritmetična sredi-
na, standardni odklon in koeficiente asimetrije in sploščenosti) ekonom-
skih vplivov organizacije velike športne prireditve EuroBasket 2013 ter z
uporabo Pearsonovega korelacijskega koeficienta ugotavljamo povezanost