Page 89 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
Analiza družbeno-kulturnega
vidika vpliva EuroBasket
2013

Danes predstavlja turizem za številne destinacije in vključene deležnike
pomembno orodje gospodarskega razvoja ter z različnimi dejavniki vpli-
va na kvaliteto življenja. Razvoj turizma in učinki tudi pomembno vpli-
vajo na družbeno-kulturne značilnosti lokalnega prebivalstva. Vplivi se
čutijo predvsem v spremembah navad, običajev in vrednot prebivalcev, ki
vsakodnevno živijo s turizmom. Turistične destinacije z organizacijo ve-
likih športnih prireditev omogočajo več možnosti za medsebojne odno-
se med lokalnim prebivalstvom in turisti. Tako imenovani družbeno-kul-
turni vplivi, ki jih povzroči organizacija velike športne prireditve, na eni
strani prinašajo številne pozitivne družbene in kulturne koristi (več dru-
ženja med lokalnim prebivalstvom in turisti, priložnost za spoznavanje
drugih kultur, ohranjanje lokalne kulture in boljše razumevanje drugih
kultur), po drugi pa ustvarjajo tudi negativne družbeno-kulturne vpli-
ve v obliki večjih pritiskov na deležnike, povečanih zastojih v prometu in
gneči v mestnih središčih, vplivajo na več kriminala in tatvin ter posle-
dično ogrožajo kulturno in družbeno identiteto lokalnega prebivalstva.
Vedno več je raziskav, ki poleg ekonomskih rezultatov vključujejo tudi
manj merljive vendar zelo pomembne družbeno-kulturne vplive velikih
športnih prireditev (Fredline, 2005). Deležniki vključeni v proces izved-
be velikih športnih prireditev različno dojemajo družbeno-kulturne vpli-
ve, ki so lahko kratkotrajni in dolgotrajni ter pozitivni in negativni (Hig-
ham, 2005).

V nadaljevanju poglavja predstavljamo opisne statistike (aritmetična
sredina, standardni odklon in koeficiente asimetrije in sploščenosti) po-
zitivnih in negativnih družbeno-kulturnih vplivov ter z uporabo Pear-
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94