Page 111 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XV (2019), številka 29, ISSN 2590-9754
P. 111
Stati in obstati 15(2019): 109-126
https://doi.org/10.26493/2590-9754.15(29)109-126
Božidar Debenjak
MOŠKO, ŽENSKO, DRUGO
IN RED STVARJENJA
Dva ali trije spoli?
V Genezi na samem začetku beremo o redu stvarjenja sveta. Bog je
tu imenovan Elohim, kar je množinska oblika k besedi El. Ko pride do
stvarjenja človeka, je uporabljena množina: »Naredimo ...« Slovenski
standardni prevod jo tolmači kot »Bog se nekako posvetuje sam s se-
boj«, Jeruzalemska Biblija pa navaja dve drugi teološki razlagi: grški in
latinski prevod vidi v tem posvetovanje Boga z angeli, cerkveni očetje
so to razumeli kot namig na Sveto Trojico.
Bog je rekel: ’Naredimo človeka po svoji podobi, nam podobnega. [...]’
Bog je ustvaril človeka po svoji podobi, po Božji podobi ga je ustvaril, moš
kega in žensko je ustvaril.« (1 Mz 1,26)
Jeruzalemska Biblija v obsežni pripombi opozarja, da
besedilo uporablja predznanstveno sliko sveta. Ne smemo krčevito iska-
ti ujemanj med tem prikazom in predstavami modernega naravoslovja
(Neue 1992, 14),
ker gre tu za razodetje v tistemu času lastni obliki. Dodajmo še to, da
to, da ima človek posebno odgovornost v svetu, izhaja tudi iz moderne
znanosti. In kar so neizpodbitna znanstvena dejstva, to mora tudi pri
sprejemanju Biblije veljati za red stvarjenja.
109
https://doi.org/10.26493/2590-9754.15(29)109-126
Božidar Debenjak
MOŠKO, ŽENSKO, DRUGO
IN RED STVARJENJA
Dva ali trije spoli?
V Genezi na samem začetku beremo o redu stvarjenja sveta. Bog je
tu imenovan Elohim, kar je množinska oblika k besedi El. Ko pride do
stvarjenja človeka, je uporabljena množina: »Naredimo ...« Slovenski
standardni prevod jo tolmači kot »Bog se nekako posvetuje sam s se-
boj«, Jeruzalemska Biblija pa navaja dve drugi teološki razlagi: grški in
latinski prevod vidi v tem posvetovanje Boga z angeli, cerkveni očetje
so to razumeli kot namig na Sveto Trojico.
Bog je rekel: ’Naredimo človeka po svoji podobi, nam podobnega. [...]’
Bog je ustvaril človeka po svoji podobi, po Božji podobi ga je ustvaril, moš
kega in žensko je ustvaril.« (1 Mz 1,26)
Jeruzalemska Biblija v obsežni pripombi opozarja, da
besedilo uporablja predznanstveno sliko sveta. Ne smemo krčevito iska-
ti ujemanj med tem prikazom in predstavami modernega naravoslovja
(Neue 1992, 14),
ker gre tu za razodetje v tistemu času lastni obliki. Dodajmo še to, da
to, da ima človek posebno odgovornost v svetu, izhaja tudi iz moderne
znanosti. In kar so neizpodbitna znanstvena dejstva, to mora tudi pri
sprejemanju Biblije veljati za red stvarjenja.
109