Page 193 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 193
Slika 1: Prikaz števila posameznikov v posamezni generaciji iz leta 2018 (Biljak sara knego, sašo ozvatič, edvard jakšič
Gerjevič 2018).

do 1965. Zaznamovalo jo je veliko število rojstev, zato so tudi dobili takšno
ime. Zelo pomembne vrednote so jim družinsko življenje ter statusni simbo-
li. Za njih so značilni dogodki kot je stanje po vojni kot je hladna vojna. Poya-
tos (2018) pa dopolnjuje z podatki, da je to generacija, ki je zelo storilnostno
in delovno naravnana, zato jih imajo radi na delovnem mestu, v tej generaci-
ji so prvič dali ženskam več pravic in vrednot.

Generacija X

To je generacija, ki še isto kot generacija baby boom dosti časa preživi za
mediji, kot so: radio, televiziji in časopisi, vendar pa se tudi že več časa poslužu-
je medijev kot so Facebook. Z finančnega stališča se predvsem poslužujejo
plačevanja in transakcij preko interneta in več ne hodijo toliko v banke oprav-
ljat te transakcije. Ta generacija hoče delati na družinskem življenju, vendar
pa ji dostikrat to tudi ne uspeva zaradi velike finančne obremenitve, zato si
prizadeva da mora varčevati za prihodnost za naslednje generacije (Kasa-
sa 2019). Biljak Gerjevič (2018) dodaja, da je za to populacijo značilno, da se
je rodila v letih med 1966 do 1980. Za to obdobje generacije je značilno hi-
tro menjavanje družbenih vrednot, ki pa je prineslo ogromno sprememb v
življenju, vendar pa dostikrat teh odgovornosti življenjskih izzivov dostikrat
nočejo sprejemati. Za njih so značilni dogodki kot je padec berlinskega zidu,
Vietnamska vojna in osamosvojitev Slovenije. Poyatos (2018) pa dopolnjuje z

191
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198