Page 192 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 192
iskovanje za znanje, znanje za zdravje jenja in mnenja o življenju pa prihaja do razlik, ki so dostikrat temelj konflik-
tov. Do konfliktov pa večinoma prihaja zaradi razlik pri delu, komunikaciji, ter
drugih razlik. Biljak Gerjevič (2018) dodaja, da se generacije menjujejo prib-
ližno na 20 let ter poleg starosti prihaja tudi do razlik med tehnologijo, vred-
notami in dogodki, ki so značilni za to časovno obdobje.

Definicija besede medgeneracijsko sodelovanje
»Bešter (2017) navaja, da je medgeneracijsko solidarnost lahko definiramo
kot socialno povezano med različnimi generacijami. Ko o tem govorite, se še
ne morete izogniti medgeneracijskemu konfliktu v vprašanjih, ampak tudi
solidarnost obstaja. Ta navidezni konflikt se v javnosti pojavlja, ko pa govori
o prihodnosti mladih v srednjih generacijah. « But (2010) dodaja dandanes je
medgeneracijsko sodelovanje čedalje bolj pomembno, saj ohranja in skrbi za
primerne odnose med generacijami, pri tem pa imajo veliko vlogo starši svo-
jih otrok.
Medgeneracijsko sodelovanje je sodelovanje med različnimi skupinami lju-
di v različnih dejavnostih ter projektih in programih v družbi te metode pa
pripomorejo k večji solidarnosti in povezanosti generacij med sabo (Cepin in
sod., 2012).

Vrste generacij
Slika 1 prikazuje, da imamo predvsem največ populacije rojene med leti 1946
in 1965, vseh drugih generacij pa je dosti manj.

Generacija vojne
Za generacijo v času vojne nimamo dosti podatkov, vemo pa, da so za njih
značilne predvsem tradicionalne vrednote in skupni dogodek vojna. Ta skupi-
na populacije se je rodila do leta 1945 (Biljak Gerjevič 2018). Poyatos (2018)
pa dopolnjuje z podatki, da je to generacija, ki je zelo disciplinirana in imajo
ogromno znanje z tehničnega področja, zato je primerna za izvajanje oblik
vodenja in mentoriranja novih članov v delavskih organizacijah, težava pa je
ta da so preveč usmerjeni samo v eno smer in pri tem vztrajajo.

Generacija baby boom
To je generacija, ki se večinoma poslužuje tradicionalnih oblik medijskih kan-
alov, kot oso televizija, radio, revije ter časopisi. Vendar pa se tudi začnejo
posluževati modernih oblik medijev, kot so Facebook ali katerih drugih medi-
jev saj hočejo biti v stiku z mlajšimi generacijami. Pri njih je značilno, da ra-
je uporabljajo gotovino namesto plačevanja s karticami, zaradi večjega op-
timizma po vojni je ta generacija iz finančnega stališča bolj preskrbljena in s
teh hoče pomagati svojim družinskim članom (Kasasa 2019). Biljak Gerjevič
(2018) dodaja, da je za to populacijo značilno, da se je rodila v letih med 1946

190
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197