Page 55 - Vranješ (†), Matej, Aleš Gacnik in Tadeja Jere Jakulin. Ur. 2021. Potenciali razvoja turizma na Unescovih lokacijah svetovne dedišcine v Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
trateške usmeritve trajnostnega razvoja trženja turizma na unescovih lokacijah ...
Slika 30: Model trajnostnega razvoja in trženja turizma na Unescovih lokacijah.
Vir: Prirejeno po Brezovec, 2015.
kov turizma za posamezno lokacijo. Simbiozno, imenovano tudi sodeloval-
no, soustvarjalno ali kar so-trženje, pomembno prispeva k trajnostnemu
razvoju in trženju turizma na Unescovih lokacijah. Za razliko od tradicio-
nalnega trženja, v okviru katerega ponudniki skrbijo za razvoj proizvodov,
cen, distribucijskih kanalov in promocije, se s simbioznim opredeljujejo:
– širše koristi turističnega obiska Unescove lokacije (ali vseh
Unescovih lokacij v Sloveniji),
– celovita vrednost turistične izkušnje Unescove lokacije (tradicija,
sožitje, čista narava, prispevek k razumevanju kultur),
– okoliščine, ki vplivajo na turistovo doživljanje Unescove lokacije
(vreme, odnosi, trendi),
– komuniciranje prek dostopnih in pretočnih kanalov z različni-
mi javnostmi, z možnostmi prodaj vstopnic ter izmenjav idej in
mnenj med ponudniki, turisti in drugimi deležniki.
Terenska raziskava turizma na Unescovih lokacijah v Sloveniji je po-
kazala na potrebo po dodatnih vertikalnih in horizontalnih povezovanjih
53
Slika 30: Model trajnostnega razvoja in trženja turizma na Unescovih lokacijah.
Vir: Prirejeno po Brezovec, 2015.
kov turizma za posamezno lokacijo. Simbiozno, imenovano tudi sodeloval-
no, soustvarjalno ali kar so-trženje, pomembno prispeva k trajnostnemu
razvoju in trženju turizma na Unescovih lokacijah. Za razliko od tradicio-
nalnega trženja, v okviru katerega ponudniki skrbijo za razvoj proizvodov,
cen, distribucijskih kanalov in promocije, se s simbioznim opredeljujejo:
– širše koristi turističnega obiska Unescove lokacije (ali vseh
Unescovih lokacij v Sloveniji),
– celovita vrednost turistične izkušnje Unescove lokacije (tradicija,
sožitje, čista narava, prispevek k razumevanju kultur),
– okoliščine, ki vplivajo na turistovo doživljanje Unescove lokacije
(vreme, odnosi, trendi),
– komuniciranje prek dostopnih in pretočnih kanalov z različni-
mi javnostmi, z možnostmi prodaj vstopnic ter izmenjav idej in
mnenj med ponudniki, turisti in drugimi deležniki.
Terenska raziskava turizma na Unescovih lokacijah v Sloveniji je po-
kazala na potrebo po dodatnih vertikalnih in horizontalnih povezovanjih
53