Page 112 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 112
Cilj projekta je izboljšati poznavanje in razumevanje vrednot kulturne krajine Krasa in
preko njenega ovrednotenja na interdisciplinarni ravni (od arhitekture, zgodovine, arheo-
logije do etnologije in mitologije) prispevati k ustvarjanju ustreznih podlag za skladen in
kulturno, socialno ter okoljsko trajnosten razvoj Krasa. Lokacija: Pokrajina Trst, Pokrajina
Gorica, goriška statistična regija, obalno-kraška statistična regija.
Lit.: Romana Kačič, Mattias Liden, Priročnik za upravljanje in obnovo kulturne krajine
Krasa / Manuale per la gestione ed il recupero del paesaggio culturale di Carso. Univerza
na Primorskem / Občina Devin Nabrežina. Trst 2015. Hrobat Virloget, Katja, et al., ur.,
Stone naratives: heritage, mobility, performance. Koper 2015. Hrobat Virloget, Katja,
Petra Kavrečič, ur., Nesnovna krajina Krasa / Il paesaggio immateriale del Carso. Koper
2015. Panjek, Aleksander, Kulturna krajina in okolje Krasa. Koper 2015.
www.fhs.upr.si; www.ita-slo.eu/projects/projects_2007_2013
Mednarodni izobraževalni projekti
na področju kulturne dediščine
BIHERIT – Curricular Reform of Heritage Sciences in Bosnia and Herzegovina
Trajanje projekta: 15. 10. 2012–14. 10. 2014, Program Tempus IV –
Reform of higher education through academic cooperation International.
Glavni cilj projekta je bil oblikovanje temeljev za trajnostno izvajanje kurikula arheologije
in kulturne dediščine na univerzah v Sarajevu (vodilni partner), Tuzli in Banja Luki. Prvi
dve prednostni nalogi sta bili: a) usposabljanje lokalnih predavateljev, ki bodo sposobni
prevzeti izvajanje posodobljenih učnih načrtov, in b) izboljšanje infrastrukturne osnove
za izvajanje učnih načrtov. Oddelek za arheologijo in dediščino UP FHŠ je na univerzah
v BIH dve leti izvajal modul Baština (Dediščina), organiziral izmenjavo študentov z
bosanskimi univerzami in na okroglih mizah ter konferencah predstavil naše izkušnje
bolonjskega izobraževanja na področju vsebin kulturne dediščine in arheologije (www.
tempusbiherit.ba).
Raziskovanje, varovanje, promocija in prezentacija
arheološke dediščine v povezavi z univerzitetnim
izobraževanjem – primer Simonov zaliv, Izola
Izjemno pomemben del študijskega procesa v okviru programov FHŠ UP, še posebej
programov, povezanih s kulturno dediščino, je praktično delo študentov ter pridobiva-
nje izkušenj s terenskim delom in v neposrednem stiku s stroko (Lazar 2012). Študenti
lahko to opravljajo v številnih javnih zavodih, s katerimi ima UP FHŠ podpisane spo-
razume o sodelovanju (npr. Pokrajinski muzej Koper, Pomorski muzej Sergej Mašera
110
preko njenega ovrednotenja na interdisciplinarni ravni (od arhitekture, zgodovine, arheo-
logije do etnologije in mitologije) prispevati k ustvarjanju ustreznih podlag za skladen in
kulturno, socialno ter okoljsko trajnosten razvoj Krasa. Lokacija: Pokrajina Trst, Pokrajina
Gorica, goriška statistična regija, obalno-kraška statistična regija.
Lit.: Romana Kačič, Mattias Liden, Priročnik za upravljanje in obnovo kulturne krajine
Krasa / Manuale per la gestione ed il recupero del paesaggio culturale di Carso. Univerza
na Primorskem / Občina Devin Nabrežina. Trst 2015. Hrobat Virloget, Katja, et al., ur.,
Stone naratives: heritage, mobility, performance. Koper 2015. Hrobat Virloget, Katja,
Petra Kavrečič, ur., Nesnovna krajina Krasa / Il paesaggio immateriale del Carso. Koper
2015. Panjek, Aleksander, Kulturna krajina in okolje Krasa. Koper 2015.
www.fhs.upr.si; www.ita-slo.eu/projects/projects_2007_2013
Mednarodni izobraževalni projekti
na področju kulturne dediščine
BIHERIT – Curricular Reform of Heritage Sciences in Bosnia and Herzegovina
Trajanje projekta: 15. 10. 2012–14. 10. 2014, Program Tempus IV –
Reform of higher education through academic cooperation International.
Glavni cilj projekta je bil oblikovanje temeljev za trajnostno izvajanje kurikula arheologije
in kulturne dediščine na univerzah v Sarajevu (vodilni partner), Tuzli in Banja Luki. Prvi
dve prednostni nalogi sta bili: a) usposabljanje lokalnih predavateljev, ki bodo sposobni
prevzeti izvajanje posodobljenih učnih načrtov, in b) izboljšanje infrastrukturne osnove
za izvajanje učnih načrtov. Oddelek za arheologijo in dediščino UP FHŠ je na univerzah
v BIH dve leti izvajal modul Baština (Dediščina), organiziral izmenjavo študentov z
bosanskimi univerzami in na okroglih mizah ter konferencah predstavil naše izkušnje
bolonjskega izobraževanja na področju vsebin kulturne dediščine in arheologije (www.
tempusbiherit.ba).
Raziskovanje, varovanje, promocija in prezentacija
arheološke dediščine v povezavi z univerzitetnim
izobraževanjem – primer Simonov zaliv, Izola
Izjemno pomemben del študijskega procesa v okviru programov FHŠ UP, še posebej
programov, povezanih s kulturno dediščino, je praktično delo študentov ter pridobiva-
nje izkušenj s terenskim delom in v neposrednem stiku s stroko (Lazar 2012). Študenti
lahko to opravljajo v številnih javnih zavodih, s katerimi ima UP FHŠ podpisane spo-
razume o sodelovanju (npr. Pokrajinski muzej Koper, Pomorski muzej Sergej Mašera
110