Page 143 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 143
o in s kakšnimi merili lahko torej ocenimo moč in
vrednost blagovne znamke UNESCO?

Moč znamke UNESCO ima vsaj tri vidike:

Prvič, U NESCO spodbuja mednarodno sodelovanje, promovira spoštovanje človekovih
pravic in podpora trajnostni razvoj. To počenja s postavljanjem mednarodnih
standardov in norm, izmenjavo dobrih praks, pomočjo pri oblikovanju politik in
s spremljanjem stanja.

Drugič, UNESCO ima najširše članstvo med vsemi organizacijami iz sistema OZN.
Vključenost v UNESCOVE programe prispeva k našemu lastnemu razvoju in
napredku v znanosti, izobraževanju, kulturi in na drugih področjih ter podpira
uresničevanje naših notranjih in zunanjepolitičnih prioritet na področju člove-
kovih pravic in svobode izražanja.

Tretjič, p ovezava z imenom UNESCO predstavlja globalno prepoznavnost in nudi
mednarodni okviru za organizacije, ki sodelujejo na področjih v pristojnosti
UNESCA  – izobraževanju, znanosti, kulturi, komunikacijah in informacijah.

Finančni učinki povezave z UNESCOM

Nikakor pa ne smemo zanemariti tudi finančnih učinkov vključenosti v programe, mreže
in sezname, ki so povezane z UNESCOM. Med prvimi, ki so se lotili resnejšega preuče-
vanja otipljivih in neotipljivih učinkov, ki jih prinaša pridobitev UNESCOVE znamke,
so bili kolegi iz Nacionalne komisije Združenega Kraljestva Velike Britanije in Severne
Irske. Projekt je vodil dr. Keiran Fernandez, naslov projekta pa je bil »Wider Value Of
UNESCO to UK«. V letu 2015 je temu sledila še Južna Koreja, nekatere evropske naci-
onalne komisije pa že razmišljamo, kako bi s prilagojenim modelom podobne raziskave
v manjšem obsegu izvedle tudi na svojem primeru.

141
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148