Page 146 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 146
Na prvi pogled se zdi, da je definicija jasna, vendar menim, da je potreben resen razmi-
slek o tem, kaj dejansko pomeni formulacija »prodaja predvsem z namenom dobiček«
(v angleškem originalu »the sale of chiefly for profit«). Po mojem mnenju to dopušča
prodajo blaga in storitev, ki nosijo ime in logo UNESCA, ali pa povezan logo, če to izvaja
neposredno nosilec tega loga in z dobičkom, na primer tudi financira svojo osnovno, z
UNESCOM povezano dejavnost.
Mislim, da bi moral biti eden od naših skupnih projektov v prihodnjih letih izvedba
pregleda vseh pravil, tako splošnih kot tudi glede povezanih logov, in pa seveda postavi-
tev nacionalnih pravil glede uporabe loga in povezanih logov v neprofitne komercialne
namene, pri čemer bi moral biti eden od nujnih pogojev vračanje dobička v dejavnost.
Naj k temu dodam še izzive, za katere sem prepričana, da so ključni in da se jih moramo
v Slovenski nacionalni komisiji za UNESCO lotiti čim prej:
• poskus analize vrednosti znamke UNESCO v Sloveniji , da ugotovimo, kaj so

neposredni (finančni) učinki in posredne prednosti UNESCOVE znamke ter kako
jih lahko izkoristimo;
• promocija z UNESCOM povezanih organizacij in vzpostavitev konsistentnih pravil
za rabo znamke, tako glede označevanja, vstopnih strani, vzpostavitve hierarhije,
tam, kjer je znamk več, kakor tudi glede spodbujanja ustrezne rabe, vključno z
nekomercialno poslovno rabo;
• sinergije med nosilci UNESCOVIH nazivov, sodelovanje in medsebojna pomoč pri
izkoriščanju prednosti, ki jih nudi UNESCOVA znamka, promociji in povezovanju
ter pridobivanju sredstev.

Viri

Wider Value of UNESCO to the UK 2012–2013, http://www.UNESCO.org.uk/
publication/wider-value-of-UNESCO-to-the-uk-2012-2013/, na dan 15. 10. 2015
Use of UNESCO’s name and logo, http://www.UNESCO.org/new/en/name-and-
logo/, na dan 15. 10. 2015

144
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151