Page 50 - Vodnik po prenosu znanja na Univerzi na Primorskem. 2020. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 50
ALJNJI KORAKI

Na CRPZ UP si prizadevamo, da izvajamo odlična Z drugega vidika pa opažamo, da bodo v prihod-
usposabljanja s področja upravljanja intelektual- nosti vse bolj pomembne vezi med posameznimi
ne lastnine, prenosa znanja in hkrati z relevantnih fakultetami (vključno s humanističnimi in z družbo-
področij ter tematik, ki jih raziskovalci potrebujejo slovnimi fakultetami), ki bodo omogočile in
pri prenosu znanja in trženju tehnologij oziroma oblikovale interdisciplinarno znanje. Na ta način
tehnoloških aplikacij. Tudi nadalje si bomo je tudi verjetnost, da bodo pri prenosu tehnologij
prizadevali, da bomo dosledno in kolikor se da in znanj resnično v ospredju človekove potrebe,
uspešno pomagali pri prenosu znanja bodisi z znatno višja. Ravno globlje razumevanje in posle-
univerze v gospodarstvo bodisi iz gospodarstva dično uravnoteženo obvladovanje obeh sfer,
v akademsko sfero. torej humanistične in tehnološke, lahko jamči UP
razpoznavni pečat in odliko pred ostalimi institu-
Nadaljnji koraki CRPZ UP za doseganje cijami tako na državni kot na širši mednarodni
omenjenih ciljev v obdobju naslednjih let so ravni. Iz tega spoznanja sledijo naša razvojna
sledeči: vizija in nadaljnji razvojni koraki v smeri napredka.
•• izboljšanje sodelovanja med akademsko sfero
Foto Fré Sonneveld/Unsplash
in gospodarstveniki/podjetniki,
•• izboljšanje patentabilnosti izvirnega znanja in

intelektualnih produktov fakultet in raziskoval-
nih centrov UP,
•• promocija dobrih praks z vidika diseminacije
znanj in tehnologij,
•• razvoj mreženja med raziskovalci, mladimi podje-
tniki in uveljavljenimi gospodarstveniki,
•• zagotavljanje učinkovitosti in prepoznavnos-
ti UP na področju prenosa tehnologij bodisi z
vidika števila prenosov tehnologije bodisi z vidi-
ka kakovosti prenosa (kar naj pripomore tudi k
njeni koristni oziroma premišljeni uporabi med
porabniki).

Ob koncu naj izpostavimo še dva vidika v perspe-
ktivi prenosa znanj in tehnologije, ki sta ključnega
pomena za UP, čeprav sta si morda navidezno
celo protislovna. S prvega vidika lahko potrdimo,
da tehnologijo oblikujejo in naposled tržijo
predvsem tisti raziskovalci, ki na tehnologije
osredotočajo svoj raziskovalni trud.
Stegavidika lahko znotraj humanističnih in družbe-
nih ved govorimo o prenosu znanja, o usmerja-
nju in kritičnem presojanju procesa prenosa tehno-
logij v družbo. Težko (če sploh lahko) pa bomo
govorili o prenosu tehnologije v ožjem smislu.

48
   45   46   47   48   49   50   51   52