Page 329 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 329
področje migracije glasbenih idej
Cerkvena glasba
Naj omenim še dva zanimiva, sodobna primera kroženja glasbenih idej pri
nas, ki sta povezana s cerkveno glasbo:
- mezomigracijski motiv v dveh slovenskih skladbah, cerkveni Ti o
Marija in domoljubni Vstala je Primorska;
- makromigracijo napeva Raduj kraljica oziroma Raduj nebeška se
Gospa, v nemški in slovenski varianti.
Pri prvem primeru bi morda lahko govorili o naključni podobnosti, v
drugem gre najbrž za zavestno presaditev pesmi v naš prostor. To enakost
omenja tudi Edo Škulj v delu Cerkveni ljudski napevi (Ljubljana, 2004, str.
310).
Slika 33: Cerkvena pesem Ti, o Marija skladatelja Angelika Hribarja.
Slika 34: Skladba Vstala Primorska skladatelja Rada Simonitija, besedilo Vstajenje Primor-
ske je napisal Lev Svetek - Zorin, refren je oblikovan po skladbi Bazovica Frana Venturinija.
327
Cerkvena glasba
Naj omenim še dva zanimiva, sodobna primera kroženja glasbenih idej pri
nas, ki sta povezana s cerkveno glasbo:
- mezomigracijski motiv v dveh slovenskih skladbah, cerkveni Ti o
Marija in domoljubni Vstala je Primorska;
- makromigracijo napeva Raduj kraljica oziroma Raduj nebeška se
Gospa, v nemški in slovenski varianti.
Pri prvem primeru bi morda lahko govorili o naključni podobnosti, v
drugem gre najbrž za zavestno presaditev pesmi v naš prostor. To enakost
omenja tudi Edo Škulj v delu Cerkveni ljudski napevi (Ljubljana, 2004, str.
310).
Slika 33: Cerkvena pesem Ti, o Marija skladatelja Angelika Hribarja.
Slika 34: Skladba Vstala Primorska skladatelja Rada Simonitija, besedilo Vstajenje Primor-
ske je napisal Lev Svetek - Zorin, refren je oblikovan po skladbi Bazovica Frana Venturinija.
327