Page 133 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević. 2017. Marketizacijski diskurz v izobraževanju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 133
Recenziji
Monografija Marketizacijski diskurz v izobraževanju: dekonstrukcija znan-
stvene publicistike, avtorjev Armanda Faganela ter Anite Trnavčević
ponuja analizo znanstvenih člankov s področja marketizacije visoko-
šolskega izobraževanja v slovenskih revijah skozi dvanajstletni pre-
sek. Avtorja zasledujeta nasprotja, ki nastajajo med potrebami »so-
dobne družbe«, za katero je značilno vzpostavljanje tržnih zakonito-
sti in hkrati sledenje potrebam po socialni državi. V tej napetosti med
javnim in zasebnim, trgom in državo, je močno prisotna zahteva, želja
in pričakovanje, da bodo državljanom zagotovljene brezplačne storitve
na področju izobraževanja. Skozi predstavljene članke sledimo razvoju
komodifikacije visokošolskega izobraževanja in teženj po uveljavljanju
prostotržnih razmer v svetu, Evropi in Sloveniji in spremljamo mar-
ketizacijo skozi nacionalne in nadnacionalne politike ter prakse, ki so
posledice sprejetih politik, marketizacijski procesi odpirajo vrsto vpra-
šanj, povezanih s prihodnjim razvojem visokega šolstva, kar avtorja
izpostavita v zaključnem delu. Njun pogled se zrcali v skrbi za dodatno
socialno diskriminacijo, delno pogojeno tudi z navidezno dostopnostjo
do javnega in zasebnega izobraževanja. Monografija tako ni zapisana
brez implicitno prepoznanega odnosa avtorjev do vprašanja visokošol-
skega izobraževanja kot del »javnega dobrega«.
Dekonstrukcija, kot jo je uporabljal Derrida, je bila izvedena na iz-
branem korpusu člankov čemur sledi predstavitev identificiranih kate-
gorij, v katerih sta avtorja razčlenjevala ozadja in politična izhodišča.
Posebej dragocen je tudi pregled definicij marketizacije, kot jo oprede-
ljujejo domači in tuji avtorji; podana je tudi povezujoča definicija ter-
mina. Preučeni so ključni vsebinski dejavniki, ki vplivajo na pojav mar-
ketizacije visokega šolstva. Opredeljeni so marketizacijski diskurzi v
Evropski uniji, zbrani in predstavljeni pa tudi marketizacijski koncepti
v dokumentih slovenskih izobraževalnih politik.
Monografija predstavlja znanstveno delo, ki celovito zaokroža za-
znavanje marketizacije in diskurze marketizacijskih procesov, preučuje
131
Monografija Marketizacijski diskurz v izobraževanju: dekonstrukcija znan-
stvene publicistike, avtorjev Armanda Faganela ter Anite Trnavčević
ponuja analizo znanstvenih člankov s področja marketizacije visoko-
šolskega izobraževanja v slovenskih revijah skozi dvanajstletni pre-
sek. Avtorja zasledujeta nasprotja, ki nastajajo med potrebami »so-
dobne družbe«, za katero je značilno vzpostavljanje tržnih zakonito-
sti in hkrati sledenje potrebam po socialni državi. V tej napetosti med
javnim in zasebnim, trgom in državo, je močno prisotna zahteva, želja
in pričakovanje, da bodo državljanom zagotovljene brezplačne storitve
na področju izobraževanja. Skozi predstavljene članke sledimo razvoju
komodifikacije visokošolskega izobraževanja in teženj po uveljavljanju
prostotržnih razmer v svetu, Evropi in Sloveniji in spremljamo mar-
ketizacijo skozi nacionalne in nadnacionalne politike ter prakse, ki so
posledice sprejetih politik, marketizacijski procesi odpirajo vrsto vpra-
šanj, povezanih s prihodnjim razvojem visokega šolstva, kar avtorja
izpostavita v zaključnem delu. Njun pogled se zrcali v skrbi za dodatno
socialno diskriminacijo, delno pogojeno tudi z navidezno dostopnostjo
do javnega in zasebnega izobraževanja. Monografija tako ni zapisana
brez implicitno prepoznanega odnosa avtorjev do vprašanja visokošol-
skega izobraževanja kot del »javnega dobrega«.
Dekonstrukcija, kot jo je uporabljal Derrida, je bila izvedena na iz-
branem korpusu člankov čemur sledi predstavitev identificiranih kate-
gorij, v katerih sta avtorja razčlenjevala ozadja in politična izhodišča.
Posebej dragocen je tudi pregled definicij marketizacije, kot jo oprede-
ljujejo domači in tuji avtorji; podana je tudi povezujoča definicija ter-
mina. Preučeni so ključni vsebinski dejavniki, ki vplivajo na pojav mar-
ketizacije visokega šolstva. Opredeljeni so marketizacijski diskurzi v
Evropski uniji, zbrani in predstavljeni pa tudi marketizacijski koncepti
v dokumentih slovenskih izobraževalnih politik.
Monografija predstavlja znanstveno delo, ki celovito zaokroža za-
znavanje marketizacije in diskurze marketizacijskih procesov, preučuje
131