Page 7 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 7
1 Uvod
V nekaj zadnjih letih se srečujemo s številnimi spremembami, ki zazna-
mujejo dogajanja v širšem – svetovnem in tudi ožjem – domačem go-
spodarskem in poslovnem okolju. Spremljamo lahko hiter razvoj zna-
nosti, tehnologije, vključevanje informacijske tehnologije v vsakdanje
delovanje in poslovanje podjetij, organizacij, inštitucij, držav in tudi po-
sameznikov. Internet, mobilna telefonija in tudi druge informacijsko-
komunikacijske tehnologije (ik t) so svet dejansko povezale med seboj
in ga naredile zelo odprtega, povezanega in prepoznavnega. Svetovno
gospodarstvo se vedno bolj odpira in povezuje, na trge prihaja vedno
več izdelkov in storitev z različnih koncev sveta, svetovna trgovina in
mednarodno poslovanje pa pritegujeta in vključujeta vedno večje šte-
vilo podjetij iz mnogih držav sveta. Soočamo se z globalizacijo poslo-
vanja, ki hitro spreminja strukturo in konkurenčnost svetovnega go-
spodarstva ter tudi razvoja posameznih držav v svetu. Svet še nikoli v
svoji zgodovini ni bil tako blizu in povezan, kot je sedaj. To pa na drugi
strani pomeni tudi večje število podjetij, ki ponujajo svoje izdelke in
storitve svetovnim potrošnikom, ki imajo sedaj možnost izbire in od-
ločanja o nakupu izdelkov in storitev ne samo v svoji bližnji trgovini
za vogalom ali v svojem kraju, mestu ali državi bivanja, pač pa lahko s
pomočjo uporabe napredne informacijsko-komunikacijske tehnologije
izdelke in storitve naročajo in kupujejo tudi v svojem domu in to dejan-
sko skoraj kjerkoli v svetu. Svet se vedno bolj odpira, povezuje in postaja
skoraj enovit tržni prostor, kar povečuje možnosti in moč odločanja po-
trošnikov ter kupcev o nakupih in komercializaciji izdelkov ter storitev.
Hkrati pa se tako krepita tudi konkurenca in konkurenčnost poslova-
nja, saj vedno več podjetij in organizacij ponuja vedno večje število iz-
delkov ter storitev, ki želijo najti poti do kupcev. V današnjem svetu sta
čas in hitrost sprejemanja odločitev dva ključna elementa ter pogoja po-
slovne uspešnosti podjetij in tudi posameznikov. Prav zato, ker se moč
odločanja o nakupovanju in komercializaciji blaga – izdelkov in stori-
tev vedno intenzivneje koncentrira pri potrošnikih in kupcih, so znanja
7
V nekaj zadnjih letih se srečujemo s številnimi spremembami, ki zazna-
mujejo dogajanja v širšem – svetovnem in tudi ožjem – domačem go-
spodarskem in poslovnem okolju. Spremljamo lahko hiter razvoj zna-
nosti, tehnologije, vključevanje informacijske tehnologije v vsakdanje
delovanje in poslovanje podjetij, organizacij, inštitucij, držav in tudi po-
sameznikov. Internet, mobilna telefonija in tudi druge informacijsko-
komunikacijske tehnologije (ik t) so svet dejansko povezale med seboj
in ga naredile zelo odprtega, povezanega in prepoznavnega. Svetovno
gospodarstvo se vedno bolj odpira in povezuje, na trge prihaja vedno
več izdelkov in storitev z različnih koncev sveta, svetovna trgovina in
mednarodno poslovanje pa pritegujeta in vključujeta vedno večje šte-
vilo podjetij iz mnogih držav sveta. Soočamo se z globalizacijo poslo-
vanja, ki hitro spreminja strukturo in konkurenčnost svetovnega go-
spodarstva ter tudi razvoja posameznih držav v svetu. Svet še nikoli v
svoji zgodovini ni bil tako blizu in povezan, kot je sedaj. To pa na drugi
strani pomeni tudi večje število podjetij, ki ponujajo svoje izdelke in
storitve svetovnim potrošnikom, ki imajo sedaj možnost izbire in od-
ločanja o nakupu izdelkov in storitev ne samo v svoji bližnji trgovini
za vogalom ali v svojem kraju, mestu ali državi bivanja, pač pa lahko s
pomočjo uporabe napredne informacijsko-komunikacijske tehnologije
izdelke in storitve naročajo in kupujejo tudi v svojem domu in to dejan-
sko skoraj kjerkoli v svetu. Svet se vedno bolj odpira, povezuje in postaja
skoraj enovit tržni prostor, kar povečuje možnosti in moč odločanja po-
trošnikov ter kupcev o nakupih in komercializaciji izdelkov ter storitev.
Hkrati pa se tako krepita tudi konkurenca in konkurenčnost poslova-
nja, saj vedno več podjetij in organizacij ponuja vedno večje število iz-
delkov ter storitev, ki želijo najti poti do kupcev. V današnjem svetu sta
čas in hitrost sprejemanja odločitev dva ključna elementa ter pogoja po-
slovne uspešnosti podjetij in tudi posameznikov. Prav zato, ker se moč
odločanja o nakupovanju in komercializaciji blaga – izdelkov in stori-
tev vedno intenzivneje koncentrira pri potrošnikih in kupcih, so znanja
7