Page 86 - Fink Babič, Sonja, Borut Kodrič, Roberto Biloslavo. 2018. Indeks okoljske uspešnosti in okoljsko poročanje podjetij predelovalne dejavnosti v Republiki Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 86
Indeks okoljske uspešnosti in okoljsko poročanje podjetij predelovalne dejavnosti

Podjetje izboljšuje svoje proizvode tako, da so okolju prijaznejši.

Podjetje izboljšuje svoje storitve tako, da so okolju prijaznejše.

Podjetje sodeluje z dobavitelji glede okoljske problematike.

3. Poročanje podjetja o doseženih okoljskih rezultatih

Podjetje poroča o spremembah izpuščenih emisij v zrak.

Podjetje poroča o spremembah izpuščenih emisij v vodo.

Podjetje poroča o spremembah v količini odloženih odpadkov.

Podjetje poroča o spremembah v količini odloženih nevarnih odpadkov.

Podjetje poroča o spremembah v porabi vode.

Podjetje poroča o spremembah v porabi energije.

Podjetje poroča o spremembah v porabi nevarnih snovi.

86 Podjetje poroča o spremembah v porabi fosilnih goriv.

Podjetje poroča o spremembah v porabi surovin in materialov v delovnem procesu.

Podjetje poroča o spremembah v nastalem hrupu pri svoji dejavnosti.

Predstavitev analize kakovosti okoljskih poročil, metodologije
in rezultatov
Naša raziskava je uporabila javno razpoložljive informacije za ustvarja-
nje ocene okoljskega delovanja podjetij za obdobje 2008–2011. Analizi-
rali smo informacije, pridobljene iz letnih poročil podjetij, ki so rezul-
tat samoevalvacije podjetij. Odločitev, da analiziramo okoljska poročila,
ki so sestavni del letnih poslovnih poročil, je temeljila na dejstvu, da so
podjetja po 58. členu Zakona o gospodarskih družbah (2009) dolžna ob-
javiti svoja letna poslovna poročila, ki poleg obveznih računovodskih in
finančnih izkazov vsebujejo tudi nefinančni del, v katerem se med drugi-
mi informacijami nahajajo okoljska poročila. Tako je bil naš namen ugo-
toviti kvaliteto okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij. V litera-
turi (Deegan and Rankin 1996, GRI 2009, Swift 2001, Windolph 2011)
je sicer zaslediti mnogo pripomb na olepševanje informacij, povezanih z
okoljskimi vsebinami, ki se pojavljajo v poslovnih oz. okoljskih poročilih
podjetij, pa tudi pri informacijah, ki jih objavljajo na spletnih straneh ali
pa nanje odgovarjajo v vprašalnikih in pri tem pogosto prikrivajo nepri-
jetno resnico (Windolph 2011). Tudi Hertin idr. (2004) ugotavljajo, da
večina raziskav sloni na podatkih, izdelanih s samoocenjevanjem podjetij
samih, in sicer zaradi odsotnosti razpoložljivih verificiranih informacij o
okoljskem delovanju v teh podjetjih.

Kljub navedenim kritikam smo tudi mi uporabili informacije iz
okoljskih poročil, ki so rezultat samoevalvacije podjetij, a smo jih nato
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91