Page 315 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 315
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

strani da vedeti, da profesionalizirano objavljanje videov terja čas, odgo-
vornost do izdelka in še kaj, nam istočasno na drugi strani razkriva bolj fri-
volno plat svojega početja, ko izgubi interes ali motivacijo za stalnost pred-
stavljanja svojih videokreacij.

Ko razmišljamo o konceptih ekranizacije in predstavljanja na
YouTubu, pretežno mislimo na njeno vizualno plat. Glasbeni producent, ki
se ukvarja s kombinacijo simfoničnega orkestra in elektronske plesne glas-
be, nam v svoji izreki ponudi uvid v to, da so videi lahko tudi nosilci pre-
težno akustične ekranizacije informacij. Slednje nam pojasnjuje s tem, da
mu platforma služi »v bistvu samo za promocijo glasbe« (INFm34). Je imet-
nik svojega kanala, kjer objavlja glasbene videe: »Največkrat je pravzaprav
slika samo v ozadju, tako da ni dolgočasno … ker bistvo mojega profila je
predstavljat glasbo. Tako da pri men video del odpade, je bolj slika samo
zato, da ni prazno … Jaz kot glasbenik mi gre bolj za to, da se povezujemo in
poslušam in spremljam novosti in se tudi v bistvu združujemo in kontaktira-
mo, naročamo na račune zaradi tega, da ustvarimo neko skupnost uporab-
nikov, ki imamo isti interes. Zdaj če se ubadamo s trance glasbo, tisti, ki nas
zanima trance glasba, si komentiramo videe, se hvalimo, grajamo. Kasneje
pa tud' sodelujemo v kolaboracijah, se temu reče. To je pol, ko dva umetni-
ka hkrati oziroma skupaj sestavljata pesem. En naredi en del pesmi, dru-
gi nardi besedilo, ta tretji pol spet posname glasbo. Nato sestavimo skupaj
in obdelamo glasbo in pol največkrat gre izdelek na vse kanale od vseh, ki so
participirali zraven.« Na dodatno vprašanje glede tega, ali svoje komuni-
kacijske strategije na YouTubu izvaja premišljeno oziroma strateško, torej
z že vnaprej izoblikovano idejo, ali se prepusti prostemu mreženju, odgo-
varja: »Največkrat že vnaprej vem, kaj bom gledal. Tud na primer te skupi-
ne, ki sem reku, da se povezujemo, nas pol več umetnikov gor daje glasbo in
tako recimo grem z željo, da vidm, kaj je kej novega. Da spremljam novosti v
glasbi … Včasih pa tudi čist brezglavo, pa kakšne komedije, kakšne smešne
stvari pogledam. Pol pa so v bistvu že povezave naprej. Relinks se temu reče,
pogledaš en smešen posnetek, pa imaš pol na desno še sorodne povezave in
pol se v bistvu hitro zaciklaš za uro ali dve, da gledaš filmčke, ki jih nisi imel
namena res it pogledat. Ali pa nisi imel v glavi to, da bi jih šou prou zavestno
pogledat«. Ko objavi video, je to kakopak pospremljeno tudi s pričakovan-
ji glede tega, kakšen odziv bo dobil od uporabnikov. Informator opiše celo
serijo situacij, ki spremljajo njegovo objavljanje, spremljanje odzivov, do-
življanje pozitivnih in negativnih komentarjev, dekodiranje motivacij sle-
dilcev njegovega kanala, osmišljanje všečkov, vrednotenje osebnih sporočil

315
   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320