Page 322 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 322
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

približno 13.769 ogledov na video.« Ob tako pedantnem nizanju podatkov
smo želeli več podrobnosti izvedeti o njeni produkciji, vendar je raje spre-
govorila o tem, kaj opazi njeno oko: »Zame osebno, ker videe tudi sama sne-
mam, mi je zelo pomembna visoka kvaliteta video posnetka. Če se slabo vidi,
me to že odvrne. Hkrati pa sem pozorna tudi na nastopajoče, če lahko tako
rečem. Pomembno je, kako se oni obnašajo pred kamero in če so sproščeni.«
Ne pozabi omeniti, da ji je YouTube odprl nove poti: »YouTube mi je v mali
meri služil tudi kot odskočna deska v svet mode in lepote. Omogočil mi je na-
mreč promocijo ličil Parisax, sodelovanje na modni reviji Alana Kobilice ter
udeležitev sejma poroke v Grand Hotel Union. Hkrati pa imam danes obi-
lico dela na mojem področju … Želim si čim več ogledov in pozitivnega fe-
edbacka. Vse to potem samo potrdi, da dobro opravljaš svoje delo in ti po-
sledično da veliko elana za naprej … Včasih posnamem podobno idejo, ki
sem jo že videla na drugih kanalih, predvsem zato, ker je večina posnetkov
na YouTubu v angleškem jeziku, kar pa ni nujno, da vsi razumejo. Ko na-
letim na zelo dobro, pomembno informacijo, jo priredim po svoje in seveda
v slovenskem jeziku predstavim svojim gledalcem … Zaradi objavljanja vi-
deov sem postala veliko bolj natančna pri snemanju … čeprav od YouTuba
ne živim … nameravam pa v bližnji prihodnosti to popraviti … YouTube ni
moj vir dohodka, čeprav imam podpisano pogodbo.« Skozi ta primer lahko
zaslutimo, da je upravljanje z YouTubovim kanalom ali profilom v resnici
lahko zelo resno delo. Informatorka da to vedeti tako rekoč z vsakim stav-
kom. Skrb za videe kot poslovne izdelke samopredstavitve terja nenehno
izpopolnjevanje v prezentacijskih, promocijskih in komunikacijskih prak-
sah. Tudi če bi kdo menil, da gre pri tem za banalnost in trivialnost digital-
ne džungle, se s takim pogledom youtuberskim praksam dela krivica, saj
jih njihovi uporabniki dojemajo kot naporno delo, kjer youtuber s svojimi
objavami vsakokrat izziva meje svoje lastne verodostojnosti, odgovornos-
ti za predstavitev samega sebe, iznajdljivosti, ustvarjalnosti in obveščenos-
ti. Sogovornica nam skozi intervju, kako ubeseduje svoja stališča, kako na-
tančno navaja določena dejstva o njeni dejavnosti na YouTubu, signalizira
nič drugega kakor to, da na YouTube v njenem primeru šteje vse, vsaka ma-
lenkost je pomembna, nič ne uide pozornemu premisleku, kakšen posnetek
je vreden objave in kaj želi z njim doseči.

Seveda v naši etnografiji nismo imeli opravka samo s takšnimi per-
fekcionističnimi youtuberji, pravzaprav je bilo takšnih le za vzorec. V ve-
čini smo imeli opravka s takšnimi, katerih pričakovanja in zahteve so dos-
ti nižje, zlasti očitno pri tistih, ki nimajo svojih kanalov ali profilov, in ki

322
   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327