Page 204 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 204
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Otroci v gibanju – ljudske plesne igre
Maja Miklavž Sintič
Osnovna šola Šentjernej, Prvomajska cesta 9, 8310 Šentjernej, Slovenija
Plesne igre od začetka šolskega obdobja dalje sistematično in postopoma nad
grajujejo gibalne kompetence in učenje posameznika z vrstniki, hkrati pa razvi-
jajo in krepijo celostni razvoj otroka. Plesne igre so skupinske, kjer plesalci raz-
vijajo elemente ritmičnosti skozi različne gibalne vzorce, kot so hoja, tek, skoki
in poskoki, v vsiljenem ritmu z uporabo lastnih glasbil, zvočil in melodičnih in-
štrumentov. Pri poustvarjanju plesnih iger je poudarek na urjenju osnovnih rit-
mičnih korakov in obvladovanju lastnih gibov, v orientaciji v prostoru ter poe-
notenju plesnih gibov s soplesalci. To plesno dejavnost učenci najraje izvajajo v
avtentičnem okolju, kjer si najdejo pripomočke za spremljavo iz naravnih mate-
rialov. Z uporabo domišljije pogosto usvojen osnovni plesni vzorec prilagodijo
ali ga spremenijo z izmišljanjem novih gibov. Plesne igre so preproste, napete,
zabavne, včasih tekmovalne in imajo jasna pravila, zato so vabljive tudi za nji-
hove vrstnike zunaj folklorne dejavnosti. Namen prispevka je predstaviti gibal-
no aktivnost – plesne igre, v razširjenem programu osnovne šole pri interesni
dejavnosti folklora ter razumeti pomen le-teh za nadaljnji gibalni razvoj otro-
ka. Ugotavlja se, da otroci naučene plesne igre ponotranjijo in postanejo del
njihovega gibalnega in igralnega repertoarja. Usvojeni plesni vzorci postane-
jo podlaga za učenje zahtevnejših plesnih korakov, zato je zelo pomembno, da
otrok postopno razvija, utrjuje in izpopolnjuje te gibalne kompetence.
Ključne besede: otroci, gibanje, igra, ples
202
Maja Miklavž Sintič
Osnovna šola Šentjernej, Prvomajska cesta 9, 8310 Šentjernej, Slovenija
Plesne igre od začetka šolskega obdobja dalje sistematično in postopoma nad
grajujejo gibalne kompetence in učenje posameznika z vrstniki, hkrati pa razvi-
jajo in krepijo celostni razvoj otroka. Plesne igre so skupinske, kjer plesalci raz-
vijajo elemente ritmičnosti skozi različne gibalne vzorce, kot so hoja, tek, skoki
in poskoki, v vsiljenem ritmu z uporabo lastnih glasbil, zvočil in melodičnih in-
štrumentov. Pri poustvarjanju plesnih iger je poudarek na urjenju osnovnih rit-
mičnih korakov in obvladovanju lastnih gibov, v orientaciji v prostoru ter poe-
notenju plesnih gibov s soplesalci. To plesno dejavnost učenci najraje izvajajo v
avtentičnem okolju, kjer si najdejo pripomočke za spremljavo iz naravnih mate-
rialov. Z uporabo domišljije pogosto usvojen osnovni plesni vzorec prilagodijo
ali ga spremenijo z izmišljanjem novih gibov. Plesne igre so preproste, napete,
zabavne, včasih tekmovalne in imajo jasna pravila, zato so vabljive tudi za nji-
hove vrstnike zunaj folklorne dejavnosti. Namen prispevka je predstaviti gibal-
no aktivnost – plesne igre, v razširjenem programu osnovne šole pri interesni
dejavnosti folklora ter razumeti pomen le-teh za nadaljnji gibalni razvoj otro-
ka. Ugotavlja se, da otroci naučene plesne igre ponotranjijo in postanejo del
njihovega gibalnega in igralnega repertoarja. Usvojeni plesni vzorci postane-
jo podlaga za učenje zahtevnejših plesnih korakov, zato je zelo pomembno, da
otrok postopno razvija, utrjuje in izpopolnjuje te gibalne kompetence.
Ključne besede: otroci, gibanje, igra, ples
202