Page 101 - Fister jr., Iztok, Andrej Brodnik, Matjaž Krnc and Iztok Fister (eds.). StuCoSReC. Proceedings of the 2019 6th Student Computer Science Research Conference. Koper: University of Primorska Press, 2019
P. 101
liza igralnih strategij v iterativni zaporniški dilemi

Klemen Kac Bor Praznik

Laboratorij za heterogene racˇunalniške sisteme Laboratorij za heterogene racˇunalniške sisteme
Koroška cesta 46 Koroška cesta 46
Maribor, Slovenija Maribor, Slovenija

klemen.kac@um.si bor.praznik@um.si

POVZETEK Pravimo, da je strategija Si dominantna za igralca i, ˇce ne
glede na to, katero strategijo Sj igra igralec j, igralec i dobi
V priˇcujoˇci raziskavi smo analizirali igralne strategije v itera- veˇc, kot bi dobil, ˇce bi igral katerokoli drugo strategijo. Igra-
tivni zaporniˇski dilemi. Strateˇske igre so sestavljene iz mno- nje dominantne strategije zagotavlja agentu najboljˇsi izid.
ˇzice igralcev, mnoˇzice strategij za vsakega igralca in vektorja Najbolj vaˇzen koncept v teoriji iger je stabilnost. Dve stra-
izplaˇcil, ki vsaki strategiji priredi doloˇceno vrednost izpla- tegiji S1 in S2 sta stabilni pod pogojem, da:
ˇcila. Cilj strateˇske igre je maksimizirati vrednost izplaˇcila za
posameznega igralca. Igralne strategije v ˇclanku smo med • ˇce igralec i odigra strategijo S1, igralec j ne more od-
seboj primerjali v dveh vrstah turnirjev, kjer se veˇc posame- igrati boljˇse poteze kot S2 in
znikov pomeri v veˇc tekmah. Pri prvi vrsti turnirja, se vsak
igralec pomeri z vsemi ostalimi, pri drugi pa smo uporabili • ˇce igralec j odigra strategijo S2, igralec i ne more od-
turnirsko selekcijo, kjer po vsakem krogu izpade najslabˇsi igrati boljˇse poteze kot S1.
igralec. Implementirali smo tudi lastno igralno strategijo,
ki dosega rezultate primerljive z obstojeˇcimi strategijami. Maksimalna druˇzbena korist ne gleda na izplaˇcilo posame-
Ugotovili smo, da je uˇcinkovitost posamezne igralne stra- znega agenta, ampak vseh agentov skupaj.
tegije zelo odvisna od vrste turnirja, s katerim strategijo
ocenjujemo. Analiza igralnih strategij v zaporniˇski dilemi je ˇze precej
dobro obdelano podroˇcje v teoriji iger. V ˇclanku [1] avtorji
Kjucˇne besede ugotovljajo, da dominantne strategije v posameznem krogu
niso nujno dominantne v veˇc krogih. Axelrod v ˇclanku [2]
zaporniˇska dilema, turnirska selekcija, igralne strategije opisuje evolucijsko razvijanje igralnih strategij v iterativni
zaporniˇski dilemi. Isti avtor v ˇclanku [3] predlaga tudi, kako
1. UVOD uˇcinkovito igrati iterativno zaporniˇsko dilemo.

Strateˇska igra je urejena trojka G = N, S, u , kjer pomenijo: V naˇsi raziskavi smo analizirali ˇze omenjene igralne strategije
v iterativni zaporniˇski dilemi in poskuˇsali izmeriti uspeˇsnost
• N = {1, ..., n} je konˇcna mnoˇzica igralcev, posameznih strategij v doloˇceni vrsti turnirja. Definirali smo
dve vrsti turnirja. Pri prvi vrsti turnirja vsak posameznik
• S = {Si} je mnoˇzica strategij Si, za vsakega izmed tekmuje z vsemi ostalimi. Zmagovalna strategija je tista,
igralcev i = {1, ..., n}, ki ima skupno najboljˇsi rezultat. Pri drugi vrsti po vsa-
kem krogu izloˇcimo najslabˇso strategijo, ostale strategije pa
• ui : S −→ R je funkcija koristnosti, ki vsaki mnoˇzici igrajo ˇse enkrat v naslednjem krogu. V takˇsnem turnirju
strategij S priredi izplaˇcilo za i-tega igralca ui(S). je zmagovalna strategija tista, ki ne izgubi z nobeno izmed
preostalih strategij v turnirju.
Cilj teorije strateˇskih iger je svetovati, katero strategijo bodo
nasprotniki igrali z veˇcjo verjetnostjo, oz. priporoˇciti igral- Struktura ˇclanka v nadaljevanju je naslednja: v drugem po-
cem, katero strategijo igrati, da je izplaˇcilo najveˇcje. glavju podrobneje predstavimo zaporniˇsko dilemo, v tretjem
povzamemo igralne strategije in opiˇsemo obe vrsti turnirja,
V sploˇsnem poznamo tri koncepte strateˇskih iger: dominan- s katerima smo analizirali uspeˇsnosti strategij ter podrob-
tnost, stabilnost in maksimalna druˇzbena korist. Glede na neje opiˇsemo lastno igralno strategijo “PRAKAC”, ˇcetrto
doloˇceno strategijo i-tega igralca obstaja veˇc moˇznih izidov. poglavje je namenjeno predstavitvi poskusov in rezultatov,
v zadnjem poglavju pa povzamemo opravljeno delo ter pred-
stavimo naˇse ugotovitve.

2. ZAPORNIŠKA DILEMA

Zaporniˇska dilema je igra, v kateri nastopata dva igralca,
ki se pretvarjata, da sta zapornika. Zaprta sta vsak v svoji

StuCoSReC Proceedings of the 2019 6th Student Computer Science Research Conference DOI: https://doi.org/10.26493/978-961-7055-82-5.101-106 101
Koper, Slovenia, 10 October
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106