Page 37 - Management 17 (2)
P. 37
ijel Bratina Povabilo k oddaji člankov
Univerza na Primorskem, s področja vplivnežev
Fakulteta za management
danijel.bratina@fm-kp.si

Uporaba spletnih medijev v trženjsko-komuni- Avtorje vabim k oddaji prispevkov, s katerimi
kacijskih strategijah podjetij postaja prevladu- želimo osvetliti industrijo vplivnežev, analizirati
joč način komunikacije. Spletni mediji so razbili njihovo vlogo v trženjsko-komunikacijskih sple-
obstoječe medijske monopole v večini držav po tih podjetij ter prikazati rezultate aktivnosti z
svetu in ustvarili nove (Google, Meta . . .). Pod- uporabo relevantnih metrik. Natančneje nas za-
jetjem z relativno nizkimi proračuni za komuni- nimajo sledeče teme:
kacijo omogočajo, da se postavijo na zemljevid
oglaševalcev. Spletni mediji so popolnoma rede- • roi vplivnežev – pregled uporabe metrik
finirali pojem vplivnežev. Industrija, ki je bila do med podjetji,
nedavnega domena znanih osebnosti, je postala
okolje milijonov vplivnežev različnih velikosti, • delež in uporaba vplivnežev v trženjsko-ko-
ki se uspešno prodajajo preko spletnih medijev, munikacijskih podjetjih,
predvsem socialnih omrežij. Vplivneži so izjemno
uspešen medij trženjske komunikacije, ker za- • zakaj se podjetja odločajo za uporabo vpliv-
polnjujejo prostor med porabnikom in znanimi nežev,
osebnostmi, ki so za preprostega porabnika ne-
dosegljive v smislu aspiracij. Raziskave kažejo, da • kateri vplivneži so učinkovitejši,
se porabnik enostavneje primerja z vplivnežem, • primeri uporabe vplivnežev v kampanjah
ker mu je bližje, ker počne podobne stvari, zaradi
česar vplivnež ustvarja (lažen) občutek zaupanja. podjetij,
Posledično se v mišljenju porabnika zabriše raz-
lika med sledilcem in prijateljem ter se ustvari • integracija vplivnežev v trženjsko-komuni-
navidezna enosmerna vez med obema. kacijski splet podjetja,

Industrija vplivnežev globalno dosega 14 mili- • zakaj so vplivneži uspešnejši od drugih me-
jard usd prometa s pričakovano rastjo 20  le- dijev,
tno, kar je sicer le dobra 2  celotne svetovne
industrije oglaševanja. Kar vplivnežem prinaša • donosnost investicij v vplivneže po panogah
velikansko prednost, je donosnost investicije, ki (turizem, maloprodaja . . .).
znaša leta 2021 v povprečju 520  (tv primer-
jalno 115 ).

management 17 (2022) številka 2 75
   32   33   34   35   36   37   38