Page 199 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 199
prava sara knego, sašo ozvatič, edvard jakšič
Na podlagi ankete lahko trdimo, da naša populacija v Pomurju rada hodi na
sprehode, izlete in se dosti pogovarja z različnimi generacijami. Pri tem pa
opazimo, da je v ospredju še vedno stereotip, določenih generacij, ki se širi iz
ene generacije v drugo. Večino populacije rada stopi v stik z drugimi osebami
predvsem da bi si pridobila novo znanje in izkušnje ter pomagala in širila svoj
krog kolegov. Vendar pa pri večini populacije lahko opazimo, da bi se radi vkl-
jučevali v medgeneracijske aktivnosti in dejavnosti. Medsebojno povezovan-
je generacij je izjemno pomembno, zato je to potrebno vzpodbujanje.
Zaključek
Čeprav nam je bil članek precej zahteven, smo si gradivo razdelili in uspešno
tudi naredili. Gradiva smo imeli na voljo malo, vendar smo našli predvsem
tujo gradivo iz katerega smo se naučili veliko, kot tudi iz gradiva napisanega
v slovenskem jeziku. Naučili smo se predvsem kaj je generacija in kaj je
medgeneracijsko sodelovanje ter kakšne so pomembnosti pri različnih gen-
eracijah ter pri delu z starejšimi v zdravstveni negi. Članek nam je bila v ve-
lik preizkus, vendar smo na koncu vseeno uspeli in odnesli veliko znanja, ki
ga bomo kot zdravstveni delavci v prihodnosti tudi pri svojem delu bodisi v
zdravstvenih ustanovah, domovih za ostarele, kakor tudi pri oskrbi svojcev
uporabljali.
Literatura
BEŠTER, A., 2017. Kaj pa medgeneracijsko sodelovanje [online]. Pridobljeno 6.2.2020 s https://
radiostudent.si/univerza/kaj-pa-univerza/kaj-pa-medgeneracijsko-sodelovanje
BILJAK GERJEVIČ, R., 2018. Po čem se razlikujejo slovenske generacije in kako velike so [online].
Pridobljeno 5.2.2020 s https://www.dnevnik.si/1042845608
BUT, T., 2010. Medgeneracijsko sodelovanje med vrtcem Rogaška Slatina in Pegazovim do-
mom starejših občanov Rogaška Slatina: diplomsko delo [online]. Maribor: Univerza v
Mariboru, Pedagoška Fakulteta, str. 1 in 67-92. Pridobljeno 1.2.2020 s https://dk.um.si/
Dokument.php?id=13543
CEPIN, M., URŠIČ, D., HAMLER, L., KOROŠEC, M., MAH, M. in BERNIK, J., 2012. Medgeneraci-
jsko sodelovanje v mladinskih organizacijah [online]. Pridobljeno 3.2.2020 s https://is-
suu.com/socialnaakademija/docs/mgs_v_mladinskih_organizacijah
FINK, A., JELEN JURIČ, J. in KOLAR, S., 2013. Zdravstvena nega starostnika. str. 11-12.
GABROVEC, N., 2015. Sociološki vidiki kakovostne starosti in medgeneracijskega sodelovan-
ja: področje Koroške regije: magistrsko delo [online]. Maribor: Univerza v Mariboru,
Filozofska Fakulteta, str. 45-63. Pridobljeno 27.2.2020 s https://dk.um.si/Dokument.
php?id=81221
KASASA., 2019. Boomers, Gen X, Gen Y, and Gen Z Explained [online]. Pridobljeno 20.1.2020
s https://www.kasasa.com/articles/generations/gen-x-gen-y-gen-z
LUBEJ, Š., 2016. Ravnanje s starejšimi zaposlenimi: diplomsko delo [online]. Maribor: Uni-
verza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna Fakulteta, str. 27-46. Pridobljeno 27.2.2020 s
https://dk.um.si/Dokument.php?id=104352
197
Na podlagi ankete lahko trdimo, da naša populacija v Pomurju rada hodi na
sprehode, izlete in se dosti pogovarja z različnimi generacijami. Pri tem pa
opazimo, da je v ospredju še vedno stereotip, določenih generacij, ki se širi iz
ene generacije v drugo. Večino populacije rada stopi v stik z drugimi osebami
predvsem da bi si pridobila novo znanje in izkušnje ter pomagala in širila svoj
krog kolegov. Vendar pa pri večini populacije lahko opazimo, da bi se radi vkl-
jučevali v medgeneracijske aktivnosti in dejavnosti. Medsebojno povezovan-
je generacij je izjemno pomembno, zato je to potrebno vzpodbujanje.
Zaključek
Čeprav nam je bil članek precej zahteven, smo si gradivo razdelili in uspešno
tudi naredili. Gradiva smo imeli na voljo malo, vendar smo našli predvsem
tujo gradivo iz katerega smo se naučili veliko, kot tudi iz gradiva napisanega
v slovenskem jeziku. Naučili smo se predvsem kaj je generacija in kaj je
medgeneracijsko sodelovanje ter kakšne so pomembnosti pri različnih gen-
eracijah ter pri delu z starejšimi v zdravstveni negi. Članek nam je bila v ve-
lik preizkus, vendar smo na koncu vseeno uspeli in odnesli veliko znanja, ki
ga bomo kot zdravstveni delavci v prihodnosti tudi pri svojem delu bodisi v
zdravstvenih ustanovah, domovih za ostarele, kakor tudi pri oskrbi svojcev
uporabljali.
Literatura
BEŠTER, A., 2017. Kaj pa medgeneracijsko sodelovanje [online]. Pridobljeno 6.2.2020 s https://
radiostudent.si/univerza/kaj-pa-univerza/kaj-pa-medgeneracijsko-sodelovanje
BILJAK GERJEVIČ, R., 2018. Po čem se razlikujejo slovenske generacije in kako velike so [online].
Pridobljeno 5.2.2020 s https://www.dnevnik.si/1042845608
BUT, T., 2010. Medgeneracijsko sodelovanje med vrtcem Rogaška Slatina in Pegazovim do-
mom starejših občanov Rogaška Slatina: diplomsko delo [online]. Maribor: Univerza v
Mariboru, Pedagoška Fakulteta, str. 1 in 67-92. Pridobljeno 1.2.2020 s https://dk.um.si/
Dokument.php?id=13543
CEPIN, M., URŠIČ, D., HAMLER, L., KOROŠEC, M., MAH, M. in BERNIK, J., 2012. Medgeneraci-
jsko sodelovanje v mladinskih organizacijah [online]. Pridobljeno 3.2.2020 s https://is-
suu.com/socialnaakademija/docs/mgs_v_mladinskih_organizacijah
FINK, A., JELEN JURIČ, J. in KOLAR, S., 2013. Zdravstvena nega starostnika. str. 11-12.
GABROVEC, N., 2015. Sociološki vidiki kakovostne starosti in medgeneracijskega sodelovan-
ja: področje Koroške regije: magistrsko delo [online]. Maribor: Univerza v Mariboru,
Filozofska Fakulteta, str. 45-63. Pridobljeno 27.2.2020 s https://dk.um.si/Dokument.
php?id=81221
KASASA., 2019. Boomers, Gen X, Gen Y, and Gen Z Explained [online]. Pridobljeno 20.1.2020
s https://www.kasasa.com/articles/generations/gen-x-gen-y-gen-z
LUBEJ, Š., 2016. Ravnanje s starejšimi zaposlenimi: diplomsko delo [online]. Maribor: Uni-
verza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna Fakulteta, str. 27-46. Pridobljeno 27.2.2020 s
https://dk.um.si/Dokument.php?id=104352
197