Page 18 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2021. Opereta med obema svetovnima vojnama ▪︎ Operetta between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 5
P. 18
opereta med obema svetovnima vojnama
da na naše glasbeno gledališče preteklosti in še manj lahko razumemo nje-
gov položaj v širšem zgodovinskem družbenem kontekstu.
Posebej izstopa zgodba o »izgonu« operete iz Slovenije po drugi sve-
tovni vojni. Kot zapiše eden boljših poznavalcev operete pri nas Borut
S mrekar, gre za »edinstveno kulturno bizarnost v evropskem okviru«.4 Zgod-
ba pove veliko o takratnem intelektualnem ozračju in zato pomembno pri-
speva k razumevanju kulturnega in družbenega dogajanja v naši polpretek-
li zgodovini.
S pomočjo prispevkov nekaterih vodilnih domačih in tujih raziskoval-
cev pričujoča monografija osvetli širšo družbeno vlogo operete kot umetni-
ške zvrsti v preteklosti in sedanjosti. Posveča se repertoarni, kadrovski in
drugi operetni politiki različnih opernih hiš med obema svetovnima voj-
nama, obenem pa želi primerjalno proučiti položaj operete pred obravna-
vanim obdobjem in po njem. Pozornost namenja tudi strukturni analizi
nekaterih osrednjih operetnih opusov ter se posredno dotika nekaterih in-
terdisciplinarnih raziskav glasbeno-scenske kulture. V tej zvezi gre omeniti
oceno libretov kot tudi različnih inscenacijskih praks in režijskih pristopov.
Monografija torej z različnimi interdisciplinarnimi raziskavami osvetljuje
številne plati nekoč tako popularne glasbene zvrsti kot tudi odpira mož-
nosti za nadaljnje proučevanje neizmernega bogastva operete.
4 Borut Smrekar, »Predgovor«, v: Henrik Neubauer, Opereta v Sloveniji: zgodovinski
pregled (Ljubljana: Kulturno društvo Glasbena Matica, 2008), ovitek.
16
da na naše glasbeno gledališče preteklosti in še manj lahko razumemo nje-
gov položaj v širšem zgodovinskem družbenem kontekstu.
Posebej izstopa zgodba o »izgonu« operete iz Slovenije po drugi sve-
tovni vojni. Kot zapiše eden boljših poznavalcev operete pri nas Borut
S mrekar, gre za »edinstveno kulturno bizarnost v evropskem okviru«.4 Zgod-
ba pove veliko o takratnem intelektualnem ozračju in zato pomembno pri-
speva k razumevanju kulturnega in družbenega dogajanja v naši polpretek-
li zgodovini.
S pomočjo prispevkov nekaterih vodilnih domačih in tujih raziskoval-
cev pričujoča monografija osvetli širšo družbeno vlogo operete kot umetni-
ške zvrsti v preteklosti in sedanjosti. Posveča se repertoarni, kadrovski in
drugi operetni politiki različnih opernih hiš med obema svetovnima voj-
nama, obenem pa želi primerjalno proučiti položaj operete pred obravna-
vanim obdobjem in po njem. Pozornost namenja tudi strukturni analizi
nekaterih osrednjih operetnih opusov ter se posredno dotika nekaterih in-
terdisciplinarnih raziskav glasbeno-scenske kulture. V tej zvezi gre omeniti
oceno libretov kot tudi različnih inscenacijskih praks in režijskih pristopov.
Monografija torej z različnimi interdisciplinarnimi raziskavami osvetljuje
številne plati nekoč tako popularne glasbene zvrsti kot tudi odpira mož-
nosti za nadaljnje proučevanje neizmernega bogastva operete.
4 Borut Smrekar, »Predgovor«, v: Henrik Neubauer, Opereta v Sloveniji: zgodovinski
pregled (Ljubljana: Kulturno društvo Glasbena Matica, 2008), ovitek.
16