Page 72 - Vranješ (†), Matej, Aleš Gacnik in Tadeja Jere Jakulin. Ur. 2021. Potenciali razvoja turizma na Unescovih lokacijah svetovne dedišcine v Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 72
potenciali razvoja turizma na unescovih lokacijah svetovne dediščine v sloveniji

Komuniciranje in interpretacija dediščine
Aleksandra Brezovec

»Ne Bollywoodu, ne jaslicam! Ne želimo biti kulisa turističnim
vsebinam.«
»Jamo želimo interpretirati kot ranljivo in dragoceno območje.«
»Naš cilj je ohraniti zadovoljstvo obiskovalcev in preprečevati
konflikte.«
»Obiskovalci zaidejo s poti.«

Komuniciranje s turisti na Unescovih lokacijah
Sodobne raziskave komuniciranja s turisti na Unescovih lokacijah se
nanašajo na funkcionalno komuniciranje, tržno komuniciranje in turistič-
no interpretiranje dediščine. S ciljem odpravljanja in preprečevanja vse po-
gostejših netrajnostnih praks vedenja turistov na Unescovih lokacijah smo
našo komunikacijsko raziskavo usmerili na potencialno konfliktne inte-
rakcije med turisti in Unescovimi lokacijami v Sloveniji. Pri tem smo se
oprli na temelje interakcijske teorije. Raziskovanje je obsegalo analizo kon-
teksta interakcij ter analizo komunikacijskih procesov med turisti in delež-
niki na Unescovih lokacijah. Na lokacijah smo v prvi fazi identificirali vire
informacij o problematiki, subjekte upravljanja komunikacij ter oblike ko-
municiranja s turisti. Cilj prepoznavanja kritičnih interakcij je v iskanju re-
šitev skupaj z upravljavci ter v naslednji fazi tudi testiranje izbranih komu-
nikacijskih rešitev.

Interpretacija dediščine kot del komunikacijskega managementa
Unescovih lokacij
Interpretacija dediščine je kompleksen komunikacijski proces, skozi
katerega lahko vzpostavljamo odnose med lokacijo in njenimi obiskovalci.
Pri načrtovanju vzajemno koristnih odnosov moramo z interpretacijo de-
diščine znati na eni strani preseči ozko osredotočenost na dediščino, na dru-
gi pa se znati izogniti pretirani osredotočenosti na turiste. Komunikacija je
odnosni proces, zato je najustrezneje, da se pri interpretaciji osredotoči-
mo na odnos med obiskovalci in lokacijo. To nam pomaga razumeti, katera
področja komuniciranja je treba opazovati in izpopolniti, če želimo prepre-
čevati konflikte in razviti trajnostne odnose med destinacijo in turisti.

70
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77