Page 28 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 28
2 E-izobraževanje in študij na daljavo

Preglednica 2.1 Delež rednih uporabnikov interneta med študenti

Leto eu  Italija Hrvaška Avstrija Madžarska Slovenija

      

      

op ombe V odstotkih.

Preglednica 2.2 Namen uporabe interneta med študentsko populacijo

Geografsko E-učna gradiva Komunikacija z Online tečaj
področje (i_iuolm) učiteljem/študenti ali e-gradiva
(i_iuolany)
(i_iuocis)

  Indeks   Indeks   Indeks

eu    ,   ,   ,
Italija   ,   ,   ,
Hrvaška   ,   ,   ,

Avstrija   ,   ,   ,
Madžarska   ,   ,   ,

Slovenija   ,   ,   ,

opombe Delež rednih uporabnikov interneta v odstotkih po podatkih Eurostata (ht-
tps://ec.europa.eu/eurostat). V oklepaju je koda spremenljivke, kot jo poimenuje Eu-
rostat.

Iz podatkov, ki jih Eurostat zbira o študentski populaciji in namenu
uporabe interneta med rednimi uporabniki, smo zbrali podatke, pove-
zane s pridobivanjem znanja (preglednica 2.2). V letu 2020 se je med
študenti vseh držav in posledično na ravni držav e u 27 povečala upo-
raba interneta na področjih pridobivanja učnih gradiv na spletu (e-učna
gradiva), komunikacije z učitelji ali s študijskimi kolegi in vključitve v
online tečaje. Najbolj se je povečal delež rednih uporabnikov interneta
na področju komunikacije (povprečje eu 27 za 73,2 , na Hrvaškem celo
160 , v Sloveniji 47,8 ). Zanimivo je, da je največji porast zabeležen pri
študentski populaciji Madžarske, tudi na področju komunikacije, kjer je
bil delež študentov v letu 2019 le 3 odstotne točke nad deležem sloven-
skih študentov (preglednica 2.2).

Zaradi pandemije se je večina študentske populacije izobraževala na
daljavo. Podatki Eurostata kažejo velik porast uporabe interneta med
študentsko populacijo. Zanimivo je, da je delež slovenskih študentov,
ki uporabljajo internet za komunikacijo z učiteljem ali s študijskimi ko-
legi, najnižji (34 ) med državami eu 27, čeprav so slovenski študentje
nad povprečjem držav eu 27 pri vključitvi v kateri koli online tečaj (sl o:
77 , eu 27 = 70 ) in pri iskanju e-gradiv na spletu (sl o: 75 , eu 27 =

28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33