Page 63 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 63
Uvod v intervju ter spoznavanje ribištva in trga rib v Sloveniji 5.1

trend, da trgovci naročajo vse več proizvodov slovenskih ribogojcev in
jih vključujejo v svojo stalno ponudbo. Intervjuvanec i11 je omenil, da
lastniki restavracij kupujejo surovine po čim nižjih cenah.

Po mnenju intervjuvanca i 2 so udeleženci na trgu zadovoljni. Ena-
kega mnenja je tudi intervjuvanec i5, ki je povedal, da ni dobil še nobene
večje pripombe o ponudbi rib, ulovljenih v Sloveniji. Intervjuvanec i 6
je dejal, da potrošniki niso najzadovoljnejši, intervjuvanec i7 pa, da so
udeleženci na trgu srednje zadovoljni ter da se pojavljajo nihanja v zado-
voljstvu kupcev. Ko je prodaja dobra in je na trgu veliko izbire, so vsi za-
dovoljni, ko pa povpraševanje upade in ostaja veliko neprodane ribe, se
pojavi nezadovoljstvo, tako med prodajalci kot kupci. Ribolovni izdelki,
ki se dolgo ohranjajo na zalogi, izgubljajo kakovost in svežost, čeprav
jim pada cena, med kupci nastaja nezadovoljstvo zaradi nižje kakovo-
sti izdelkov, prodajalci so nezadovoljni, ker prodajajo po nižjih cenah in
manj zaslužijo.

Večina intervjuvancev meni, da na trg rib vpliva tudi turistična se-
zona, poleti se povpraševanje in poraba rib nekoliko povečata, pozimi
se poraba zmanjša. Poleti, med turistično sezono, je tudi večje povpra-
ševanje po svežih ribah. Intervjuvanec i 7 je omenil, da ima turistična
sezona večji vpliv na trg rib, ker se v tem času več rib konzumira v go-
stinstvu in turizmu in deloma je večja osebna potrošnja. Proizvodi, ki
jih takrat ponujajo na trgu, so večinoma uvoženi iz drugih držav. Inter-
vjuvanec i 13 je menil, da turistična sezona vpliva tako na morsko kot
sladkovodno ribištvo. Intervjuvanec i 15 je dejal, da turistična sezona
vpliva na celoten trg rib, saj turisti v prehrano vključujejo več rib in dru-
gih morskih sadežev. Omenil je še, da je kupna moč v turistični sezoni
višja.

Kupci so izredno občutljivi na cene ribiških izdelkov in se večinoma
odločajo za nakup cenejših. Dobro založene ribarnice imajo ponudbo
v vseh cenovnih razredih. Najraznovrstnejšo ponudbo ima ribarnica
E.Leclerc v Ljubljani, kjer je možno najti različne izdelke v različnih ce-
novnih razredih. Ulovljene ribe so za povprečnega slovenskega potro-
šnika drage, zato se večkrat odloči za nakup cenovno ugodnejših vrst ali
izdelkov. Tisti potrošniki, ki cenijo in prepoznajo kakovost rib, so pri-
pravljeni plačati več. Večinoma drži, da so cene gojenih rib nižje, cene
divjih rib pa višje. V primeru ribogojnice Fonda to ne drži, saj sodijo
proizvodi te blagovne znamke v višji kakovostni razred ter podjetje po-
trošnikom ponuja zgodbo, ki stoji za izdelki. Sladkovodna ribogojstva,
ki so blizu večjih mestnih središč, ponujajo dražje gojene ribe, druga ri-

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68