Page 64 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 64
5 Analiza odgovorov in ugotovitve raziskave
bogojstva, ki so na podeželskih območjih, svoje ribe ponujajo po nižjih
cenah. V večini restavracij so v ponudbi gojene ali uvožene ribe, in sicer
zato, ker so te cenovno ugodnejše.
Večina je v odgovorih na to vprašanje menila, da ni bilo velikih pad-
cev ali vzponov cen. Intervjuvanec i1 je omenil, da v primerjavi s prete-
klostjo cene rastejo. Intervjuvanec i5 je omenil, da cene stagnirajo, saj
večjih sprememb ni bilo že nekaj let. Intervjuvanec i7 je povedal, da so
cene odvisne od določenega proizvoda in te mogoče rastejo pri redkej-
ših ribolovnih vrstah. Intervjuvanec i 9 je omenil, da so cene stabilne;
na ceno lahko vpliva povečanje ponudbe, npr. večja zaloga očiščenih rib
in filejev lahko vpliva na ceno neočiščenih rib. Intervjuvanec i11 je po-
vedal, da se cene spreminjajo glede na količino ulova, kar vpliva le na
ponudbo rib iz ulova. Intervjuvanec i 6 je omenil, da so cene postrvi
in klapavic relativno stabilne, povišale so se cene mehkužcev, rakov in
morskih rib. Intervjuvanec i 15 je dejal, da so cene krapov v Sloveniji
višje od postrvi, medtem ko se v tujini taki primeri ne pojavljajo.
Večina intervjuvancev meni, da je rast ribiškega trga še možna, in
enako menijo za povečanje potrošnje ribiških izdelkov. Intervjuvanca
i10 in i8 sta bila mnenja, da se trg ne more več znatno razširiti, saj se
ribolov v Jadranskem morju omejuje in se količina ulova zmanjšuje za-
radi prelova. Intervjuvanec i5 je zaradi težav prelova v morju izpostavil,
da so možnosti za razvoj večje v sladkovodni akvakulturi. Intervjuvanec
i4 je omenil, da ima trg rib še možnosti za razširitev z uvozom izdelkov.
Intervjuvanec i 6 je povedal, da se trg lahko razširi v segmentu nišnih
proizvodov. Intervjuvanec i2 je izpostavil, da so možnosti za razširitev
ponudbe v uvajanju novih vrst rib, ki bi bile lahko tržno zanimive. In-
tervjuvanec i15 je dejal, da je slovenski trg rib neizkoriščen; vzrok vidi
v slabih prehranskih navadah slovenskih potrošnikov v zvezi z ribami.
5.2 Zadovoljstvo s ponudbo, konkurenca, ulov, uvoz in izvoz
ribiških izdelkov
S tem vprašanjem smo želeli ugotoviti, ali so intervjuvanci zadovoljni
s ponudbo rib v Sloveniji. Nato smo povprašali še o konkurenci, katere
ribolovne vrste se v Sloveniji največ lovi, katere uvažamo ter če sploh
kakšne izvažamo v tujino. Zaključili smo z vprašanjem, iz katerih držav
se uvozi največ in v katere države se izvažajo ribiški izdelki. Zavedali
smo se, da gre pri vprašanjih glede ulova, uvoza in izvoza za statistične
podatke, vendar smo hoteli pridobiti splošni vtis ali mnenje o zadevi.
Večina intervjuvancev je povedala, da so zadovoljni s ponudbo ribi-
64
bogojstva, ki so na podeželskih območjih, svoje ribe ponujajo po nižjih
cenah. V večini restavracij so v ponudbi gojene ali uvožene ribe, in sicer
zato, ker so te cenovno ugodnejše.
Večina je v odgovorih na to vprašanje menila, da ni bilo velikih pad-
cev ali vzponov cen. Intervjuvanec i1 je omenil, da v primerjavi s prete-
klostjo cene rastejo. Intervjuvanec i5 je omenil, da cene stagnirajo, saj
večjih sprememb ni bilo že nekaj let. Intervjuvanec i7 je povedal, da so
cene odvisne od določenega proizvoda in te mogoče rastejo pri redkej-
ših ribolovnih vrstah. Intervjuvanec i 9 je omenil, da so cene stabilne;
na ceno lahko vpliva povečanje ponudbe, npr. večja zaloga očiščenih rib
in filejev lahko vpliva na ceno neočiščenih rib. Intervjuvanec i11 je po-
vedal, da se cene spreminjajo glede na količino ulova, kar vpliva le na
ponudbo rib iz ulova. Intervjuvanec i 6 je omenil, da so cene postrvi
in klapavic relativno stabilne, povišale so se cene mehkužcev, rakov in
morskih rib. Intervjuvanec i 15 je dejal, da so cene krapov v Sloveniji
višje od postrvi, medtem ko se v tujini taki primeri ne pojavljajo.
Večina intervjuvancev meni, da je rast ribiškega trga še možna, in
enako menijo za povečanje potrošnje ribiških izdelkov. Intervjuvanca
i10 in i8 sta bila mnenja, da se trg ne more več znatno razširiti, saj se
ribolov v Jadranskem morju omejuje in se količina ulova zmanjšuje za-
radi prelova. Intervjuvanec i5 je zaradi težav prelova v morju izpostavil,
da so možnosti za razvoj večje v sladkovodni akvakulturi. Intervjuvanec
i4 je omenil, da ima trg rib še možnosti za razširitev z uvozom izdelkov.
Intervjuvanec i 6 je povedal, da se trg lahko razširi v segmentu nišnih
proizvodov. Intervjuvanec i2 je izpostavil, da so možnosti za razširitev
ponudbe v uvajanju novih vrst rib, ki bi bile lahko tržno zanimive. In-
tervjuvanec i15 je dejal, da je slovenski trg rib neizkoriščen; vzrok vidi
v slabih prehranskih navadah slovenskih potrošnikov v zvezi z ribami.
5.2 Zadovoljstvo s ponudbo, konkurenca, ulov, uvoz in izvoz
ribiških izdelkov
S tem vprašanjem smo želeli ugotoviti, ali so intervjuvanci zadovoljni
s ponudbo rib v Sloveniji. Nato smo povprašali še o konkurenci, katere
ribolovne vrste se v Sloveniji največ lovi, katere uvažamo ter če sploh
kakšne izvažamo v tujino. Zaključili smo z vprašanjem, iz katerih držav
se uvozi največ in v katere države se izvažajo ribiški izdelki. Zavedali
smo se, da gre pri vprašanjih glede ulova, uvoza in izvoza za statistične
podatke, vendar smo hoteli pridobiti splošni vtis ali mnenje o zadevi.
Večina intervjuvancev je povedala, da so zadovoljni s ponudbo ribi-
64