Page 11 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 11
uvod

Bogdana Borota
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Vesna Geršak
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Darja Štirn
Zavod PETIDA

Petra Štirn Janota
Zavod PETIDA

Katarina Česnik
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

V projektu Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnostno
vzgojo (SKUM), ki poteka med letoma 2017 in 2022, sodeluje dvaintrideset
konzorcijskih partnerjev (UP PEF, UL PEF, UL FF, UL AG, PI, ZRSŠ ter 26 vrtcev,
osnovnih in srednjih šol). Vodi ga Pedagoška fakulteta Univerze na Primor-
skem. Dodana vrednost projekta je sodelovanje z več kot stotimi umetniki in
kulturnimi ustanovami, ki skupaj z učitelji in vzgojitelji vstopajo v pedago-
ški prostor s svojskimi kreativnimi in inovativnimi načini uresničevanja ciljev
kurikuluma in učnih načrtov.

Osrednji namen projekta je omogočiti otrokom in mladostnikom nepo-
sreden stik z umetnostjo in umetniško izkušnjo v smeri krepitve in razvija-
nja sporazumevalne zmožnosti v umetniških in neumetniških jezikih. V ta
namen se preizkušajo, posodabljajo ali na novo oblikujejo učna okolja, di-
daktični pristopi, sodelovalno poučevanje učitelja in umetnika pa tudi učne
vsebine. Stalnica teh aktivnosti je partnerstvo in participacija vseh vključenih
v načrtovanje, izvajanje in evalviranje pedagoškega procesa. Sestavni del pe-
dagoškega procesa je promocija dosežkov otrok in mladostnikov v okolju in
kulturnih ustanovah. S tem vrtci in šole preraščajo v kulturno-umetniška sti-
čišča, pomembna za lokalno okolje in širše.

V povezavi s kulturno-umetnostno vzgojo projekt temelji na dveh kon-
ceptih: vzgoje v umetnosti in vzgoje preko umetnosti. Prvi koncept se osre-
dinja na doživljanje in spoznavanje umetnosti skozi raziskovanje in izražanje
v umetniških jezikih, ob naslombi na intuicijo, estetiko in ustvarjanje. S kon-
ceptom vzgoje preko umetnosti pa se skozi prvoosebno umetniško izkušnjo

11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16