Page 15 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 15
Predavanja
Uresničevanje ciljev projekta SKUM
Robi Kroflič
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
Projekt SKUM smo zasnovali kot platformo za širitev koncepta vzgoje z ume-
tnostjo v vsej izobraževalni vertikali v Republiki Sloveniji, od vrtcev do sre-
dnjih šol. Obravnavali smo tri področja operativnih ciljev: okrepiti razvoj ra-
znolikih sporazumevalnih zmožnosti s pomočjo različnih umetniških jezikov,
obogatiti vrtčevske in šolske didaktike s pristopi, ki jih pri svojem neposre-
dnem delu uporabljajo umetniki oziroma mentorji v kulturno-umetniških
ustanovah, ter okrepiti status vrtca oziroma šole kot kulturnega stičišča v svo-
jem lokalnem okolju. Kljub temu da je zadnji del projektnih aktivnosti potekal
v času pandemije covida-19 in smo morali nekatere cilje projekta prilagoditi
spremenjenim okoliščinam, lahko z izvedenimi aktivnostmi potrdimo uresni-
čevanje zgoraj naštetih ciljev. V prispevku želim še enkrat spomniti na teoret-
sko ozadje zastavljenih projektnih ciljev ter s primeri izbranih praks pokazati,
na kakšen način so se uresničevali.
Ključne besede: cilji SKUM, vzgoja z umetnostjo, sporazumevalna zmožnost,
umetniški jezik, didaktični pristopi, umetniki, šola kot kulturno stičišče
15
Uresničevanje ciljev projekta SKUM
Robi Kroflič
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
Projekt SKUM smo zasnovali kot platformo za širitev koncepta vzgoje z ume-
tnostjo v vsej izobraževalni vertikali v Republiki Sloveniji, od vrtcev do sre-
dnjih šol. Obravnavali smo tri področja operativnih ciljev: okrepiti razvoj ra-
znolikih sporazumevalnih zmožnosti s pomočjo različnih umetniških jezikov,
obogatiti vrtčevske in šolske didaktike s pristopi, ki jih pri svojem neposre-
dnem delu uporabljajo umetniki oziroma mentorji v kulturno-umetniških
ustanovah, ter okrepiti status vrtca oziroma šole kot kulturnega stičišča v svo-
jem lokalnem okolju. Kljub temu da je zadnji del projektnih aktivnosti potekal
v času pandemije covida-19 in smo morali nekatere cilje projekta prilagoditi
spremenjenim okoliščinam, lahko z izvedenimi aktivnostmi potrdimo uresni-
čevanje zgoraj naštetih ciljev. V prispevku želim še enkrat spomniti na teoret-
sko ozadje zastavljenih projektnih ciljev ter s primeri izbranih praks pokazati,
na kakšen način so se uresničevali.
Ključne besede: cilji SKUM, vzgoja z umetnostjo, sporazumevalna zmožnost,
umetniški jezik, didaktični pristopi, umetniki, šola kot kulturno stičišče
15