Page 21 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 21
Predavanja
Plesati kurikulum: pomeni, potenciali
in primeri vključevanja plesne umetnosti
v vzgojo in izobraževanje
Urša Rupnik
Samozaposlena v kulturi
Gregor Kamnikar
Samozaposlen v kulturi
Vesna Geršak
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
V prispevku bodo predstavljene ključne ugotovitve večletnega sodelovanja
dveh plesnih umetnikov – Urše Rupnik in Gregorja Kamnikarja – v različnih
projektih SKUM-a, ki so se izvajali v vrtcu in osnovni šoli v živo in na daljavo.
Skozi osebno refleksijo obeh umetnikov, ki jo dopolnjujejo evalvacije vključe-
nih vzgojiteljic in učiteljic ter odzivi otrok in staršev, ugotavljamo, da je vnaša-
nje principov, orodij in postopkov plesne umetnosti in koreografije na način
vzgoje v umetnosti in vzgoje s pomočjo umetniške izkušnje prineslo mnoge
pozitivne odzive pri otrocih/učencih/dijakih na različnih ravneh: psihofizični,
učni, čustveni in socialni. Prav tako pa smo se skozi projektno sodelovanje na
različnih osebnih in profesionalnih ravneh obogatili tudi vsi ostali vključeni:
umetnika, vzgojiteljice, učiteljice in raziskovalka.
Ključne besede: plesna umetnost, refleksija, evalvacija, vzgoja v umetnosti,
vzgoja s pomočjo umetniške izkušnje, profesionalna rast
21
Plesati kurikulum: pomeni, potenciali
in primeri vključevanja plesne umetnosti
v vzgojo in izobraževanje
Urša Rupnik
Samozaposlena v kulturi
Gregor Kamnikar
Samozaposlen v kulturi
Vesna Geršak
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
V prispevku bodo predstavljene ključne ugotovitve večletnega sodelovanja
dveh plesnih umetnikov – Urše Rupnik in Gregorja Kamnikarja – v različnih
projektih SKUM-a, ki so se izvajali v vrtcu in osnovni šoli v živo in na daljavo.
Skozi osebno refleksijo obeh umetnikov, ki jo dopolnjujejo evalvacije vključe-
nih vzgojiteljic in učiteljic ter odzivi otrok in staršev, ugotavljamo, da je vnaša-
nje principov, orodij in postopkov plesne umetnosti in koreografije na način
vzgoje v umetnosti in vzgoje s pomočjo umetniške izkušnje prineslo mnoge
pozitivne odzive pri otrocih/učencih/dijakih na različnih ravneh: psihofizični,
učni, čustveni in socialni. Prav tako pa smo se skozi projektno sodelovanje na
različnih osebnih in profesionalnih ravneh obogatili tudi vsi ostali vključeni:
umetnika, vzgojiteljice, učiteljice in raziskovalka.
Ključne besede: plesna umetnost, refleksija, evalvacija, vzgoja v umetnosti,
vzgoja s pomočjo umetniške izkušnje, profesionalna rast
21