Page 17 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 17
Predavanja
Šola in umetnost
Vladimir Pirc
Zavod Republike Slovenije za šolstvo
V prispevku predstavljam izbrane dejavnosti iz projekta SKUM v osnovni in
srednji šoli. Rdeča nit povezovanja med učitelji, umetniki in učenci ter njiho-
va umetnostna nadgradnja pouka je razvijanje sporazumovalne zmožnosti
s kulturno-umetnostno vzgojo. Umetniki z različnih področij so skupno z
motiviranimi učitelji v izseke pouka vgradili estetskost, individualnost, med-
predmetne povezave, kroskurikularnost. Ali smo z udejanjanjem kompeten-
ce kulturna zavest in izražanje – z vključevanjem najnovejših didaktičnih spo-
znanj, domače in evropske kulturno-umetnostne tradicije, vseživljenjskega
učenja, odprtega pojmovanja šole in kulture, partnerskega sodelovanja med
vzgojno-izoraževalnimi zavodi, učitelji in umetniki – soustvarjali kulturno
osveščenega in estetsko občutljivega posameznika? Odgovor se navezuje
tudi na problemsko vprašanje: kako ohranjati in razvijati tovrstno procesno
delo tudi v prihodnje?
Ključne besede: sporazumevalna zmožnost, kulturno-umetnostna vzgoja,
kulturna zavest in izražanje, medpredmetno povezovanje
17
Šola in umetnost
Vladimir Pirc
Zavod Republike Slovenije za šolstvo
V prispevku predstavljam izbrane dejavnosti iz projekta SKUM v osnovni in
srednji šoli. Rdeča nit povezovanja med učitelji, umetniki in učenci ter njiho-
va umetnostna nadgradnja pouka je razvijanje sporazumovalne zmožnosti
s kulturno-umetnostno vzgojo. Umetniki z različnih področij so skupno z
motiviranimi učitelji v izseke pouka vgradili estetskost, individualnost, med-
predmetne povezave, kroskurikularnost. Ali smo z udejanjanjem kompeten-
ce kulturna zavest in izražanje – z vključevanjem najnovejših didaktičnih spo-
znanj, domače in evropske kulturno-umetnostne tradicije, vseživljenjskega
učenja, odprtega pojmovanja šole in kulture, partnerskega sodelovanja med
vzgojno-izoraževalnimi zavodi, učitelji in umetniki – soustvarjali kulturno
osveščenega in estetsko občutljivega posameznika? Odgovor se navezuje
tudi na problemsko vprašanje: kako ohranjati in razvijati tovrstno procesno
delo tudi v prihodnje?
Ključne besede: sporazumevalna zmožnost, kulturno-umetnostna vzgoja,
kulturna zavest in izražanje, medpredmetno povezovanje
17