Page 18 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 18
davanja

Vzgojno-izobraževalni zavod kot kulturno
središče lokalnega okolja

Vesna Podgornik
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
Jana Kalin
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
Katja Jeznik
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

V prispevku predstavljamo ključne ugotovitve kvalitativne empirične razis-
kave, ki smo jo izvedli z namenom ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen
način vrtci in šole sodelujejo s posameznimi umetniki in kulturnimi ustano-
vami v svojem lokalnem okolju pri organizaciji in izvedbi različnih kulturno-
umetniških dogodkov in prireditev. Podatke smo zbrali s pomočjo fokusnega
intervjuja, v katerega so bili vključeni koordinatorji projekta SKUM iz treh vrt-
cev, petih osnovnih šol in petih srednjih šol. Čeprav so že pred projektom
nekateri vrtci in šole sodelovali s krajevno skupnostjo pri pripravi kulturno-
umetniških dogodkov, se je nabor tovrstnih dejavnosti (razstave likovnih in
fotografskih del, prireditve, filmi, proslave ob državnih praznikih, pevski zbo-
ri ipd.) med izvajanjem projekta SKUM povečal. Vrtci in šole so se povezali
tudi z mediji in nekateri od njih so redno objavljali prispevke in oglaševali
pomembne dogodke v lokalnih časopisih ter drugih medijih, kot so druž-
bena omrežja, radio, razne publikacije, spletne strani, TV ipd.). Med izvaja-
njem projekta SKUM se je okrepilo zavedanje pedagoških delavcev vzgojno-
izobraževalnih zavodov o pomembnosti sodelovanja s posameznimi ume-
tniki in kulturnimi ustanovami pri organizaciji in izvedbi kulturno-umetniških
dogodkov ter prireditev v svojem lokalnem okolju. Projekt SKUM pa jih je še
bolj povezal v smislu iskanja vedno novih idej in izzivov.
Ključne besede: sodelovanje VIZ z umetniki in s kulturnimi ustanovami, foku-
sni intervju, mediji, sodelovanje, VIZ kot kulturno središče

18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23