Page 308 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2024. Glasbena kritika – nekoč in danes ▪︎ Music Criticism – Yesterday and Today. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 7
P. 308
glasbena kritika – nekoč in danes | music criticism – yesterday and today

Helmut Loos (hloos@uni-leipzig.de)
je študiral glasbeno pedagogiko v Bonnu (državni izpiti), nato muzikolo-
gijo, umetnostno zgodovino in filozofijo na Univerzi v Bonnu; leta 1980 je
promoviral, leta 1989 pa habilitiral. Od leta 1981 do leta 1989 je bil znanstve-
ni sodelavec Muzikološkega seminarja Univerze v Bonnu. Med letoma 1989
in 1993 je bil direktor Inštituta za vzhodnonemško glasbo v Bergisch Glad-
bachu. Od aprila 1993 je bil predstojnik katedre za historično muzikologi-
jo na Tehniški univerzi v Chemnitzu, od oktobra 2001 do marca 2017 pa na
Univerzi v Leipzigu. 22. oktobra 2003 je bil imenovan za zaslužnega profe-
sorja Glasbenega konservatorija Mikole Lisenka v Lvovu. Med letoma 2003
in 2005 je bil dekan Fakultete za zgodovino, umetnostne vede in orienta-
listiko Univerze v Leipzigu. 2. aprila 2005 je bil imenovan za častnega čla-
na Družbe za nemško glasbeno kulturo v jugovzhodni Evropi (München),
30. oktobra 2014 pa je postal častni doktor Nacionalne glasbene univerze v
Bukarešti.
Je član mednarodnih uredniških svetov revij Hudebni věda (Praga), Lituvos
muzikologija (Vilna), Menotyra. Studies in Art (Vilna), Ars & Humanitas
(Ljubljana), Musicology Today (Bukarešta), Muzica. Romanian Music Ma-
gazine (Bukarešta) in Studies in Penderecki (Princeton, New Jersey).

Wolfgang Marx (wolfgang.marx@ucd.ie)
je izredni profesor muzikologije na University College Dublin (UCD) in
član humanističnega inštituta UCD. Njegova glavna področja raziskav so
postresničnost in glasba, György Ligeti, upodobitve smrti v glasbi in teori-
ja glasbenih zvrsti. Njegove nedavne publikacije vključujejo Music and De-
ath (The Boydell Press, 2023) in ‘I don’t belong anywhere’: György Ligeti at
100 (Brepols, 2022). Je glavni urednik nove serije Death in History, Culture,
and Society pri založbi Brill.

Lidiya Melnyk (lidamelnyk@gmail.com)
je asistentka na Državni glasbeni akademiji Mikole Lisenka v Lvovu. Bila je
tudi predavateljica na Institutu za muzikologijo na Univerzi na Dunaju in
na ukrajinski Svobodni univerzi v Münchnu. Med letoma 1994 in 2002 je
študirala na Glasbeni akademiji Mikole Lisenka (častna diploma iz glasbe-
ne teorije in zgodovine ter podiplomski študij). Leta 2004 je doktorirala na
Državni glasbeni akademiji v Kijevu (disertacija o novobaročnih tenden-
cah v glasbi 20. stoletja) in se leta 2014 habilitirala na isti akademiji z razi-
skovalnim delom o glasbenem novinarstvu. Njeni znanstveni interesi so na
področju zgodovine glasbene kulture Galicije (kulturni transfer za časa Av-

308
   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313