Page 43 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 43
4.2 Strokovna praksa 43

poznana oblika, zato tudi nima ustreznega prevoda. Sandwich placement
je daljša, ovrednotena delovna izkušnja v sklopu študijskega programa, ki
običajno zajema celotno tretje leto štiriletnega študija. Večina avtorjev, ki
obravnavajo tovrstno obliko praks, izhaja iz anglosaksonskega področja
(Bowes in Harvey, 1999; Walmsley, Thomas in Jameson, 2006; Busby in
Gibson, 2010). Rezultati vseh raziskav kažejo nedvomne prednosti takih
praks za zgodnjo zaposlitev, višino plače in verjetnost samozaposlitve ozi-
roma podajanja v podjetniške vode. Analiza Bowesove in Harveya (1999)
je razkrila korelacijo med delovnimi izkušnjami in zgodnjo zaposlitvijo;
diplomanti z opravljeno sandwich prakso imajo prednost pred drugimi di-
plomanti zlasti na začetku kariere. Zanimiva je tudi ugotovitev, da zado-
voljstvo s prakso raste sorazmerno z njeno dolžino.

Shadowing
Shadowing ali učenje z opazovanjem zaposlenih je oblika prakse, ki pomeni
učenje nalog z neposrednim spremljanjem vsakodnevnega delovanja dolo-
čenega izkušenega delavca, ki prenaša svoje strokovno znanje na praktikan-
ta. Taka praksa pomaga obema stranema pri učenju in izmenjavi zamisli.
Pomaga tudi pri mreženju, raziskovanju priložnosti, sodelovanju z različni-
mi oddelki in izmenjavi povratnih informacij.

Učenje z opazovanjem predstavlja učinkovito orodje za pridobivanje
znanja. Transfer znanja in strokovnosti pomaga praktikantu pri odločitvi,
ali bi bilo tako delovno mesto primerno zanj, spozna se s kulturo, normami
in standardi organizacije. To je torej način preučevanja potencialne karier-
ne možnosti in priložnost za postavljanje vprašanj. Za organizacijo pred-
stavlja job shadowing način širjenja dobrih praks.

Projektno delo, vezano na organizacije ali lokalne skupnosti
Prakse, ki so po obsegu daljše, pogosto vključujejo tudi obveznost študen-
ta, da poleg opravljanja običajnih, vsakodnevnih nalog pripravi tudi načrt
za manjši razvojni projekt, ki ga nato realizira. Projekti so del managemen-
ta sprememb, spremembe pa so v današnjem hitro spreminjajočem se in
dinamičnem okolju nujnost. V turistični dejavnosti najdemo mnogo pro-
jektov, lahko se nanašajo na posamezno turistično organizacijo ali na lo-
kalno skupnost. Projekti v turizmu se po vsebini lahko nanašajo na pro-
jekte izboljševanja kakovosti obstoječih storitev, projekte uvajanja novih
produktov, projekte trženja, informacijske projekte, organizacijske projek-
te, kadrovske, izobraževalne projekte in druge. Lahko pa posamezen pro-
jekt posega tudi na več področij.

Vsak razvoj nedvomno temelji na spremembah, spremembe pa se izpe-
ljejo s projekti. Študent se tako že v obdobju študija priuči načrtovanja in
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48