Page 313 - Šuligoj, Metod, ur., 2015. Retrospektiva turizma Istre. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 313
rvih tiskanih vodnikih so obalna mesta opisana z U prvim su tiskanim vodičima obalni gradovi opisani s
morske strani, saj so prevladovale ladijske povezave, ki so morske strane, jer su prevladavale brodske veze, koje su
večinoma prevažale izletniške goste. Izjema je bil Porto- većinom prevozile izletničke goste. Izuzetak je bio Por-
rož, ki je zaradi naravnih danosti (lege, zdravilnih učinkov torož, koji je zbog prirodnih uvjeta (položaja i ljekovitih
solin pri različnih obolenjih) že zgodaj privabljal goste na učinaka solana na različite bolesti) već rano privlačio
večdnevno bivanje in temu primerno so bile informacije goste na višednevni boravak te su, u skladu s time, infor-
obsežnejše. Ko pomorski promet deloma nadomesti žele- macije bile opsežnije. Kada je pomorski promet djelomič-
zniška proga med Trstom in Porečem, se turistična ponud- no zamijenila željeznička pruga između Trsta i Poreča,
ba razširi. Z razmahom avtomobilizma pa se dopustnikom turistička se ponuda proširila. Razvojem automobilizma
odprejo nove možnosti in perspektive, kar občutno vpliva turistima se otvaraju nove mogućnosti i perspektive, što
na vsebino, strukturo in obseg vodnikov. značajno utječe na sadržaj, strukturu i opseg vodiča.
Svetovni vojni, različne politične nadvlade in ekonomska Svjetski ratovi te različite političke dominacije i ekonom-
nihanja so v obdobju od začetka modernega turizma konec ske oscilacije u razdoblju od početka suvremenog turizma
devetnajstega stoletja do današnjih dni občutno vplivali krajem devetnaestog stoljeća do današnjih dana značajno
na razvoj turizma na slovenski obali. Kljub različnim su utjecali na razvoj turizma na slovenskoj obali. Unatoč
fazam turističnega razvoja od izletniškega, zdraviliškega, različitim fazama turističkog razvoja od izletničkog,
sindikalnega, masovnega, navtičnega in v zadnjem času lječilišnog, sindikalnog, masovnog, nautičkog i u zadnje
naraščajočega kulturnega turizma citirani opisi krajev v vrijeme sve značajnijeg kulturnog turizma, citirani opisi
poglavju 6 dokazujejo, da se dejavniki privlačnosti Izole, krajeva u poglavlju 6 dokazuju da se čimbenici privlačno-
Pirana in Portoroža v omenjenem obdobju niso bistveno sti Izole, Pirana i Portoroža u navedenom razdoblju nisu
spremenili. Najbolj se je zaradi razvoja industrije in izgra- značajno promijenili. Najviše se zbog razvoja industrije i
dnje luke spremenila podoba Kopra, ki je v obdobju po izgradnje luke promijenio izgled Kopra, koji se u razdo-
drugi svetovni vojni neopravičeno veljal za neprivlačno blju nakon Drugoga svjetskog rata neopravdano smatrao
turistično destinacijo. neprivlačnom turističkom destinacijom.
Tiskani turistični vodniki niso zgolj izčrpen vir verodo- Tiskani turistički vodiči nisu samo iscrpan izvor vjerodo-
stojnih in objektivnih informacij za turista/popotnika, stojnih i objektivnih informacija za turista/putnika, nego
temveč so tudi pričevalci časa, ki sledijo spremembam su i svjedoci vremena, koji prate promjene putnih navika
potovalnih navad in turističnih trendov. i turističkih trendova.
313
morske strani, saj so prevladovale ladijske povezave, ki so morske strane, jer su prevladavale brodske veze, koje su
večinoma prevažale izletniške goste. Izjema je bil Porto- većinom prevozile izletničke goste. Izuzetak je bio Por-
rož, ki je zaradi naravnih danosti (lege, zdravilnih učinkov torož, koji je zbog prirodnih uvjeta (položaja i ljekovitih
solin pri različnih obolenjih) že zgodaj privabljal goste na učinaka solana na različite bolesti) već rano privlačio
večdnevno bivanje in temu primerno so bile informacije goste na višednevni boravak te su, u skladu s time, infor-
obsežnejše. Ko pomorski promet deloma nadomesti žele- macije bile opsežnije. Kada je pomorski promet djelomič-
zniška proga med Trstom in Porečem, se turistična ponud- no zamijenila željeznička pruga između Trsta i Poreča,
ba razširi. Z razmahom avtomobilizma pa se dopustnikom turistička se ponuda proširila. Razvojem automobilizma
odprejo nove možnosti in perspektive, kar občutno vpliva turistima se otvaraju nove mogućnosti i perspektive, što
na vsebino, strukturo in obseg vodnikov. značajno utječe na sadržaj, strukturu i opseg vodiča.
Svetovni vojni, različne politične nadvlade in ekonomska Svjetski ratovi te različite političke dominacije i ekonom-
nihanja so v obdobju od začetka modernega turizma konec ske oscilacije u razdoblju od početka suvremenog turizma
devetnajstega stoletja do današnjih dni občutno vplivali krajem devetnaestog stoljeća do današnjih dana značajno
na razvoj turizma na slovenski obali. Kljub različnim su utjecali na razvoj turizma na slovenskoj obali. Unatoč
fazam turističnega razvoja od izletniškega, zdraviliškega, različitim fazama turističkog razvoja od izletničkog,
sindikalnega, masovnega, navtičnega in v zadnjem času lječilišnog, sindikalnog, masovnog, nautičkog i u zadnje
naraščajočega kulturnega turizma citirani opisi krajev v vrijeme sve značajnijeg kulturnog turizma, citirani opisi
poglavju 6 dokazujejo, da se dejavniki privlačnosti Izole, krajeva u poglavlju 6 dokazuju da se čimbenici privlačno-
Pirana in Portoroža v omenjenem obdobju niso bistveno sti Izole, Pirana i Portoroža u navedenom razdoblju nisu
spremenili. Najbolj se je zaradi razvoja industrije in izgra- značajno promijenili. Najviše se zbog razvoja industrije i
dnje luke spremenila podoba Kopra, ki je v obdobju po izgradnje luke promijenio izgled Kopra, koji se u razdo-
drugi svetovni vojni neopravičeno veljal za neprivlačno blju nakon Drugoga svjetskog rata neopravdano smatrao
turistično destinacijo. neprivlačnom turističkom destinacijom.
Tiskani turistični vodniki niso zgolj izčrpen vir verodo- Tiskani turistički vodiči nisu samo iscrpan izvor vjerodo-
stojnih in objektivnih informacij za turista/popotnika, stojnih i objektivnih informacija za turista/putnika, nego
temveč so tudi pričevalci časa, ki sledijo spremembam su i svjedoci vremena, koji prate promjene putnih navika
potovalnih navad in turističnih trendov. i turističkih trendova.
313