Page 67 - Kordeš, Urban, Maja Smrdu, 2015. Osnove kvalitativnega raziskovanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem. Famnit Texbooks, 1.
P. 67
analiza kvalitativnih podatkov – študija primera ...
Slika 3. Shematski prikaz spremljanja izbrane vrste gradiva v študiji
primera, tekom določenih časovnih enot
V nadaljevanju naredimo delne časovnice, ki vzamejo samo del gradiva npr.
dnevniške zapiske (oranžna barva). V povezavi z analizo interakcij gradiva
in vedenj, katere namen je odkrivanje ponavljajočih se obrazcev interakcije
(smo pozorni tako na to, kar se je pojavilo, kot na to, kar se ne pojavlja, pa
bi se lahko), lahko odkrijemo dimenzije, ki kot celota sestavljajo določeno
situacijo, morda strategijo dela, intervenco ipd. (ki morda ni omejena le na
preučevani primer). Tako lahko na osnovi Slike 3 npr. ugotovimo, da je ude-
leženec vedno pisal dnevnik, ko je bil pri socialni delavki. S tem dobimo eno
vedenjsko povezavo, ki jo lahko nadalje podrobneje preučimo. Tako lahko
iz različnih časovnih obdobij in razmerij med podatki sklepamo o določe-
nih odnosih (koda je čas).
Vaja
1. Za vsako od vrst študije primera najdite praktičen primer, ki bi
ga lahko preučevali.
2. Najdite konkreten primer, ki bi ga najbolje raziskovali po meto-
di grupiranja po časovnici.
3. Razmislite o prednostih in pomankljivostih študije primera.
Priporočeno branje
Flyvberg (2002): Five misunderstandings about case-study research: hht-
tp://flyvbjerg.plan.aau.dk/Publications2006/0604FIVEMISPUBL2006.
pdf
Spletna stran univerze v Koloradu o študiji primera: http://writing.colo-
state.edu/guides/guide.cfm?guideid=60
67
Slika 3. Shematski prikaz spremljanja izbrane vrste gradiva v študiji
primera, tekom določenih časovnih enot
V nadaljevanju naredimo delne časovnice, ki vzamejo samo del gradiva npr.
dnevniške zapiske (oranžna barva). V povezavi z analizo interakcij gradiva
in vedenj, katere namen je odkrivanje ponavljajočih se obrazcev interakcije
(smo pozorni tako na to, kar se je pojavilo, kot na to, kar se ne pojavlja, pa
bi se lahko), lahko odkrijemo dimenzije, ki kot celota sestavljajo določeno
situacijo, morda strategijo dela, intervenco ipd. (ki morda ni omejena le na
preučevani primer). Tako lahko na osnovi Slike 3 npr. ugotovimo, da je ude-
leženec vedno pisal dnevnik, ko je bil pri socialni delavki. S tem dobimo eno
vedenjsko povezavo, ki jo lahko nadalje podrobneje preučimo. Tako lahko
iz različnih časovnih obdobij in razmerij med podatki sklepamo o določe-
nih odnosih (koda je čas).
Vaja
1. Za vsako od vrst študije primera najdite praktičen primer, ki bi
ga lahko preučevali.
2. Najdite konkreten primer, ki bi ga najbolje raziskovali po meto-
di grupiranja po časovnici.
3. Razmislite o prednostih in pomankljivostih študije primera.
Priporočeno branje
Flyvberg (2002): Five misunderstandings about case-study research: hht-
tp://flyvbjerg.plan.aau.dk/Publications2006/0604FIVEMISPUBL2006.
Spletna stran univerze v Koloradu o študiji primera: http://writing.colo-
state.edu/guides/guide.cfm?guideid=60
67