Page 134 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 134
izven mreže. Tako širijo UNESCOVE ideje tudi izven mreže, da bi nekoč vse širši krog
ljudi razmišljal in deloval po načelih UNESCA in tako spreminjal svet na bolje.
Poleg bogatega obeleževanja UNESCOVIH mednarodnih dni in šolskih pilotnih
projektov, ki z leti prerastejo v nacionalne in mednarodne projekte, s svojimi dobrimi
praksami v mreži gradijo kakovostno nadgradnjo že obstoječega dobrega dela in so z iz-
menjavo izkušenj podpora drug drugemu pri iskanju še boljših rešitev. V svoje dejavnosti
vključujejo starše, povezujejo različne deležnike v lokalni skupnosti in z ostalimi v mreži
rastejo skozi nacionalne in mednarodne projekte mreže.
UNESCOVE šole in vrtci si znajo postaviti zrcalo in evalvirati svoje delo, njihove dejav-
nosti določajo kakovost in status in ne obratno.
Za koordinatorje šol in vrtcev ter vodje središč v mreži vsako leto organiziramo izobra-
ževanja, ki so jim v pomoč pri nadaljnjem dobrem delu.
Problemi in dileme
Tudi v UNESCOVI mreži zaznavamo težave finančne krize, šole in vrtci si ne morejo
več privoščiti toliko medsebojnih povezovanj v živo, v mreži smo z letošnjim šolskim
letom morali z dveh letnih skupnih dogodkov preiti na enega, izmenično vsako drugo
leto. Šole so imele v preteklosti večjo finančno podporo v lokalnih skupnostih in tudi
donatorje je bilo lažje najti, zato pa se v zadnjem času bolj povezujejo preko sodobne
tehnologije na daljavo.
Dilema, ki potrebuje poglobljen razmislek, je način izvedbe zunanje evalvacije dela
UNESCOVIH šol in vrtcev, ki jo izvajamo vsake tri leta. Poročila šol in vrtcev sicer
vsako leto podrobno preučimo, saj so podlaga za poročilo za globalno UNESCOVO
koordinacijo v Parizu.
Vrednotenje dela mentorjev je tema, ki se vedno znova pojavlja v šolah in vrtcih, saj veliko
UNESCOVIH dejavnosti in koordinacije poteka izven rednega dela učiteljev in vzgojiteljev.
Problem v mreži predstavlja tudi spletna stran, saj ni živa in ažurna, kakor smo želeli,
zato smo si ureditev spletne strani, ki nas bo resnično povezovala, vodila, usmerjala in
nam bila v pomoč pri našem delu, postavili za prvo prioriteto v šolskem letu 2015/16.
Predlogi za nadaljnji razvoj
Naše šole in vrtci so v zadnjih treh letih izjemno napredovali pri vključevanju UNES-
COVIH ciljev v sam kurikulum, pri uravnoteženem razvijanju strategij uvajanja vseh
štirih stebrov izobraževanja in samoevalvaciji svojega dela.
132
ljudi razmišljal in deloval po načelih UNESCA in tako spreminjal svet na bolje.
Poleg bogatega obeleževanja UNESCOVIH mednarodnih dni in šolskih pilotnih
projektov, ki z leti prerastejo v nacionalne in mednarodne projekte, s svojimi dobrimi
praksami v mreži gradijo kakovostno nadgradnjo že obstoječega dobrega dela in so z iz-
menjavo izkušenj podpora drug drugemu pri iskanju še boljših rešitev. V svoje dejavnosti
vključujejo starše, povezujejo različne deležnike v lokalni skupnosti in z ostalimi v mreži
rastejo skozi nacionalne in mednarodne projekte mreže.
UNESCOVE šole in vrtci si znajo postaviti zrcalo in evalvirati svoje delo, njihove dejav-
nosti določajo kakovost in status in ne obratno.
Za koordinatorje šol in vrtcev ter vodje središč v mreži vsako leto organiziramo izobra-
ževanja, ki so jim v pomoč pri nadaljnjem dobrem delu.
Problemi in dileme
Tudi v UNESCOVI mreži zaznavamo težave finančne krize, šole in vrtci si ne morejo
več privoščiti toliko medsebojnih povezovanj v živo, v mreži smo z letošnjim šolskim
letom morali z dveh letnih skupnih dogodkov preiti na enega, izmenično vsako drugo
leto. Šole so imele v preteklosti večjo finančno podporo v lokalnih skupnostih in tudi
donatorje je bilo lažje najti, zato pa se v zadnjem času bolj povezujejo preko sodobne
tehnologije na daljavo.
Dilema, ki potrebuje poglobljen razmislek, je način izvedbe zunanje evalvacije dela
UNESCOVIH šol in vrtcev, ki jo izvajamo vsake tri leta. Poročila šol in vrtcev sicer
vsako leto podrobno preučimo, saj so podlaga za poročilo za globalno UNESCOVO
koordinacijo v Parizu.
Vrednotenje dela mentorjev je tema, ki se vedno znova pojavlja v šolah in vrtcih, saj veliko
UNESCOVIH dejavnosti in koordinacije poteka izven rednega dela učiteljev in vzgojiteljev.
Problem v mreži predstavlja tudi spletna stran, saj ni živa in ažurna, kakor smo želeli,
zato smo si ureditev spletne strani, ki nas bo resnično povezovala, vodila, usmerjala in
nam bila v pomoč pri našem delu, postavili za prvo prioriteto v šolskem letu 2015/16.
Predlogi za nadaljnji razvoj
Naše šole in vrtci so v zadnjih treh letih izjemno napredovali pri vključevanju UNES-
COVIH ciljev v sam kurikulum, pri uravnoteženem razvijanju strategij uvajanja vseh
štirih stebrov izobraževanja in samoevalvaciji svojega dela.
132