Page 137 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 137
dlagale UNESCOVE šole. To so izstopajoči in proaktivni mladi posamezniki, ki
širijo glas o delovanju UNESCA ter njegovih vrednotah po svojih šolah ter okolišu, s
svojimi dejanji pa nudijo zgled sovrstnikom. Mlade spodbujajo k razmišljanju o človekovih
pravicah, solidarnosti in sodelovanju, o izzivih medkulturnega dialoga ter o svetovnih
problemih in vlogi OZN, UNESCA in nenazadnje nas samih pri njihovem reševanju.

Pregled delovanja UNESCO MP nam razkrije široko paleto aktivnosti, ki se vrstijo
od srečanja z generalno direktorico UNESCA, go. Irino Bokovo, srečanja s posebnim
odposlancem Generalnega sekretarja Združenih narodov za mlade, g. Ahmadom Alhen-
dawijem, sprejema pri predsedniku Državnega zbora, dr. Milanu Brglezu, ter ministru
za izobraževanje, dr. Jerneju Pikalu, dvakratnega aktivnega nastopa na UNESCOVEM
Youth Forumu v Parizu, tradicionalnega sodelovanja na Kulturnem bazarju v Cankar-
jevem domu ter na ART Kampu v Mariboru, udeležbe na UNESCOVEM teku mladih
in teku s Primožem Kozmusom, vse do vodenja raznolikih izobraževalnih delavnic na
osnovnih in srednjih šolah in nenazadnje do novih projektov, ki smo jih krstili v letu 2015.

Z letom 2015 je UNESCO MP svoje delovanje krepila na petih stebrih: izobraževanju
in vzgoji za trajnostni razvoj, opolnomočenju mladih, kulturnem udejstvovanju, med-
narodni aktivnosti ter nacionalnem projektu PRYDE. Leto se je začelo z obiskom pred-
sednika Državnega zbora, dr. Milana Brgleza, zatem pa smo glavni poudarek posvetili
prvemu slovenskemu UNESCOVEMU mladinskemu vrhu. 70. obletnica UNESCA je
bila namreč odlična priložnost, da so mladi predstavniki lahko v obliki »parlamenta«
izmenjali poglede o štirih perečih temah, vlogi kulture za mlade, izobraževanju za 21.
stoletje, participaciji mladih in globalnem državljanstvu, ter jih v obliki prve slovenske
UNESCOVE mladinske iniciative2 predstavili političnim odločevalcem.

2 Slovenska UNESCOVA mladinska iniciativa izraža nujnost po razvoju teh štirih področij preko
štirih glavnih akterjev, ki jih naslavlja – mladih samih, izobraževalnih institucij, političnih
odločevalcev ter akcij na globalni ravni.

135
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142