Page 101 - Droge in nekemične zasvojenosti v Obalno-kraški regiji in Primorsko-goranski županiji / Droge i nekemijske ovisnosti u Obalno-kraškoj i Primorsko-goranskoj županiji. Zbornik povzetkov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 101
vencijske logike in logičnega modela programa na temelju vseobsega-
joče ocene potreb je predpogoj za kakovostno implementacijo in pozitiv-
ne rezultate programa, zato je nujno potrebno temu posvetiti večjo pozor-
nost v prvih korakih izboljševanja programa. Nadalje, analiza programov,
implementiranih na področju preprečevanja odvisnosti, kaže na potrebo
po strukturiranem spremljanju implementacije programov in uporabi pri-
dobljenih podatkov za izboljševanje programa. Na podoben način je po-
trebno izboljšati prakso uporabe pilotnih programov za na novo razvite in/
ali prevzete (adaptirane) programe. V analizi je identificirana tudi potre-
ba po večjem vlaganju v pripravo okolja, v katerem se program implemen-
tira (npr. šole, skupnosti), oziroma v razvoj partnerstva s pomembnimi de-
ležniki za izvedbo programa. Na osnovi analize programov, ki se izvaja-
jo na področju preprečevanja odvisnosti, je identificirana tudi potreba po
dodatnem vlaganju napora na področju definiranja evalvacije rezultatov/
učinkov in evalvacije procesa. Evalvacija programov je tesno povezana z
vsemi koraki razvoja programa, od teoretične osnove, postavljanja ciljev,
določanja metod do aktivnosti ter načinov njihove izvedbe, zaradi tega jo
je pomembno uvrstiti v načrtovanje od samega začetka razvoja programa.
Prikazani rezultati vodijo k sklepom pričujočega dela, v katerem se pou-
darja ključna smernica, ki izhaja iz predstavljene analize, in sicer potreba
po dodatnem vlaganju v kompetence strokovnjakov, ki delujejo na pod-
ročju preventive in razvoja preventivnih programov. Pri izobraževanju
strokovnjakov je poudarek na razvoju in sprejemanju zapisanih standardov
znanj, veščin in kompetenc, potrebnih za delo pri razvoju programa. Na
tem področju bi bilo priporočljivo usposobiti tudi vzdrževanje trajnih sis-
temskih izobraževanj o teoretičnih modelih preventivne znanosti, ki bi za
pogoj udeležbe postavljale različne nivoje vstopnih kompetenc in izhod-
nih rezultatov učenja, ki bi bili priznani tudi preko vzpostavljenih stan-
dardov preventive in možni tudi za različne stroke na nacionalnem nivoju.
Literatura
Brotherhood, Angelina, and Harry R. Sumnall. European Drug Preven-
tion Quality Standards. A Manual for Prevention Professionals. Luxem-
bourg: European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction,
Publications Office of the European Union, 2011.
99
joče ocene potreb je predpogoj za kakovostno implementacijo in pozitiv-
ne rezultate programa, zato je nujno potrebno temu posvetiti večjo pozor-
nost v prvih korakih izboljševanja programa. Nadalje, analiza programov,
implementiranih na področju preprečevanja odvisnosti, kaže na potrebo
po strukturiranem spremljanju implementacije programov in uporabi pri-
dobljenih podatkov za izboljševanje programa. Na podoben način je po-
trebno izboljšati prakso uporabe pilotnih programov za na novo razvite in/
ali prevzete (adaptirane) programe. V analizi je identificirana tudi potre-
ba po večjem vlaganju v pripravo okolja, v katerem se program implemen-
tira (npr. šole, skupnosti), oziroma v razvoj partnerstva s pomembnimi de-
ležniki za izvedbo programa. Na osnovi analize programov, ki se izvaja-
jo na področju preprečevanja odvisnosti, je identificirana tudi potreba po
dodatnem vlaganju napora na področju definiranja evalvacije rezultatov/
učinkov in evalvacije procesa. Evalvacija programov je tesno povezana z
vsemi koraki razvoja programa, od teoretične osnove, postavljanja ciljev,
določanja metod do aktivnosti ter načinov njihove izvedbe, zaradi tega jo
je pomembno uvrstiti v načrtovanje od samega začetka razvoja programa.
Prikazani rezultati vodijo k sklepom pričujočega dela, v katerem se pou-
darja ključna smernica, ki izhaja iz predstavljene analize, in sicer potreba
po dodatnem vlaganju v kompetence strokovnjakov, ki delujejo na pod-
ročju preventive in razvoja preventivnih programov. Pri izobraževanju
strokovnjakov je poudarek na razvoju in sprejemanju zapisanih standardov
znanj, veščin in kompetenc, potrebnih za delo pri razvoju programa. Na
tem področju bi bilo priporočljivo usposobiti tudi vzdrževanje trajnih sis-
temskih izobraževanj o teoretičnih modelih preventivne znanosti, ki bi za
pogoj udeležbe postavljale različne nivoje vstopnih kompetenc in izhod-
nih rezultatov učenja, ki bi bili priznani tudi preko vzpostavljenih stan-
dardov preventive in možni tudi za različne stroke na nacionalnem nivoju.
Literatura
Brotherhood, Angelina, and Harry R. Sumnall. European Drug Preven-
tion Quality Standards. A Manual for Prevention Professionals. Luxem-
bourg: European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction,
Publications Office of the European Union, 2011.
99