Page 32 - Vodnik po prenosu znanja na Univerzi na Primorskem. 2020. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 32
TER ZA VSEŽIVLJENJSKO kompleksnih aktivnosti na področju izobra-
UČENJE
ževanja učiteljev, vloge, odnosov),
V okviru fakultete deluje tudi Center za vseživljen- •• transverzalne kompetence (prevzemanje inicia-
sko učenje (CVŽU UP PEF). Osnovna dejavnost
CVŽU UP PEF je dosledno razvijanje in organi- tive, podjetništvo, timsko delo ipd.),
ziranje neformalnih oblik učenja za raznoliko •• vodstvene kompetence (vodenje, motiviranje
ciljno populacijo. S storitvami CVŽU UP PEF cilja
na pravi presežek z vidika posredovanja tako učiteljev in kolegov, obvladovanje negotovosti
sodobnih spoznanj kot dobrih praks strokovni
javnosti in se s tem približati zlasti otrokom, in nejasnosti),
mladostnikom, zaposlenim, brezposelnim in •• kompetence sodelovanja, komuniciranja in
starostnikom – torej s ciljem obogatiti z znanjem
tudi ranljivejše družbene skupine. medpredmetnega povezovanja,
•• raziskovanje na področjih ustvarjanja znanja in

izobraževanja.

RAZVOJNO-RAZISKOVALNE RAZISKOVALNA DEJAVNOST
KOMPETENCE
UP PEF izvaja raziskovalne programe in projekte
Na UP PEF znanstveno, pedagoško in umetniško v okviru ciljnih raziskovalnih skupin pod okril-
delujejo visokošolski učitelji in sodelavci, ki se jem Javne agencije za raziskovalno dejavnost
ukvarjajo z izobraževanjem učiteljev (pri čemer je Republike Slovenije in projekte, sofinancirane s
lik učitelja dojet kot generični lik, ki na pojmovni sredstvi Evropskega socialnega sklada.
ravni vključuje različne strokovne delavce UP PEF skrbi za organizacijo in izvedbo relevantnih
s pedagoškega področja kot npr. učitelje, mednarodnih znanstvenih simpozijev, sestankov
vzgojitelje, svetovalne delavce, izvajalce dodatne in strokovnih srečanj. Izdaja pa tudi znanstve-
in strokovne pomoči ipd.). V mednarodnih ne monografije, ki predstavljajo enega izmed
dokumentih (Teacher Education in Europe. 2008; možnih načinov za učinkovito diseminacijo
The Profession of Teacher Educator in Europe. znanja. Trenutno potekajo na fakulteti naslednji
2010 ipd.) se je za ta poklic uveljavil pojem učitelji projekti:
učiteljev. Skladno s tem, med ključne kompe- •• Analiza stanja na področju arhitekture javnih
tence spadajo:
•• kompetence prvega reda, ki se nanašajo na zna- vrtcev in šol v Sloveniji – evidentiranje, vred-
notenje in varovanje primerov kakovostne
nje o šolanju in poučevanju, ki ga učitelji učiteljev (trajnostne) arhitekturne prakse,
prenašajo na študente, bodoče učitelje, •• Izobraževanje učiteljev kot dejavnik zagotavlja-
•• kompetence drugega reda se nanašajo na zna- nja kakovostnega vseživljenjskega učenja v učeči
nje o tem, kako se učitelji učijo in kako postanejo se družbi/v družbi hitrih družbeno-gospodarskih
kompetentni; upoštevajo, da so učitelji odras- sprememb in negotove prihodnosti,
li učenci in da morajo učitelji učiteljev imeti •• Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti s kultur-
potrebno organizacijsko znanje o delovnih no-umetnostno vzgojo (SKUM),
mestih učiteljev, •• Za kakovost slovenskih učbenikov – KAUČ,
•• ključna področja kompetencvključujejo zmožnost •• Predpostavke in možnosti razvijanja inovativnih
razvoja znanja, raziskovanja in kritičnega razmi- modelov poučevanja v funkciji transparentnosti
šljanja, sistemske kompetence (upravljanje univerzitetnega izobraževanja – DIMot,

30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37