Page 245 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 245
Recenziji 245
trgovinskih podjetij države v razvoju, z vsemi posebnostmi Bosne in Her-
cegovine kot takšne države.
dr. Jurij Kovač
II
Znanstvena monografija Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Pri-
mer trgovine v državi v razvoju je izdelana na podlagi primarno in sekun-
darno zbranih informacij o managementu znanja ter dejavnikih vpliva na
managementa znanja in lastne raziskave avtorjev o ključnih dejavnikih
vpliva na uspešnost managementa znanja v trgovinskih podjetji na podro-
čju Bosne in Hercegovine. Avtorja monografije s svojim prispevkom pona-
zarjata vse bistvene vidike managementa znanja kot tudi vplivne dejavnike
na uspešnost managementa znanja. Namen raziskave je bil izdelati model
dejavnikov vpliva na uspešnost managementa znanja. Da sta avtorja lah-
ko izdelala izvirni model, je bilo potrebno pridobiti poglobljen vpogled v
področje managementa znanja prek razumevanja različnih dejavnikov, ki
vplivajo nanj, njihovih medsebojnih povezav in posrednega vpliva manage-
menta znanja na uspešnost poslovanja.
Avtorja sta v znanstveni monografiji oblikovala šest ciljev, ki se na-
našajo na: analizo in sintezo svetovne in domače literature ter preučitev
področja managementa znanja, še posebej dejavnikov vpliva na uspešnost
managementa znanja; ugotovitev, kateri dejavniki vplivajo na uspešnost
managementa znanja na primeru trgovinskih podjetij iz BiH; ocenitev
vpliva managementa znanja na poslovno uspešnost podjetij iz BiH, merje-
no kot dobičkonosnost in tržni delež; primerjavo uspešnosti managementa
znanja na primeru podjetej različnih velikosti; zasnovo modela dejavnikov,
ki vplivajo na uspešnost managementa znanja in določitev smernic za ra-
zvoj managementa znanja, ki lahko podjetjem iz BiH zagotavljajo pridobi-
vanje in ohranjanje trajnostne konkurenčne prednosti. Na podlagi namena
in ciljev je bilo oblikovanih osem hipotez, s predlogi za nadaljnje raziskova-
nje pa sta avtorja podala podlago za njihovo dopolnjevanje.
V teoretičnem delu znanstvene monografije sta avtorja uporabila me-
todo primerjanja in razvrščanja ter metodo sinteze. Do dejavnikov vpli-
va na management znanja (organizacijska kultura, vodenje, informacijska
tehnologija, sistemi nagrajevanja, organizacijska struktura in človeški kapi-
tala) sta prišla s preučitvijo literature in z opredelitvijo elementov manage-
menta znanja oziroma merljivih ključnih dejavnikov uspeha managementa
znanja. Za zbiranje podatkov sta uporabila vprašalnik, ki sta ga predhod-
no testirala na desetih managerjih bosanskih podjetij. Ciljna populacija so
trgovinskih podjetij države v razvoju, z vsemi posebnostmi Bosne in Her-
cegovine kot takšne države.
dr. Jurij Kovač
II
Znanstvena monografija Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Pri-
mer trgovine v državi v razvoju je izdelana na podlagi primarno in sekun-
darno zbranih informacij o managementu znanja ter dejavnikih vpliva na
managementa znanja in lastne raziskave avtorjev o ključnih dejavnikih
vpliva na uspešnost managementa znanja v trgovinskih podjetji na podro-
čju Bosne in Hercegovine. Avtorja monografije s svojim prispevkom pona-
zarjata vse bistvene vidike managementa znanja kot tudi vplivne dejavnike
na uspešnost managementa znanja. Namen raziskave je bil izdelati model
dejavnikov vpliva na uspešnost managementa znanja. Da sta avtorja lah-
ko izdelala izvirni model, je bilo potrebno pridobiti poglobljen vpogled v
področje managementa znanja prek razumevanja različnih dejavnikov, ki
vplivajo nanj, njihovih medsebojnih povezav in posrednega vpliva manage-
menta znanja na uspešnost poslovanja.
Avtorja sta v znanstveni monografiji oblikovala šest ciljev, ki se na-
našajo na: analizo in sintezo svetovne in domače literature ter preučitev
področja managementa znanja, še posebej dejavnikov vpliva na uspešnost
managementa znanja; ugotovitev, kateri dejavniki vplivajo na uspešnost
managementa znanja na primeru trgovinskih podjetij iz BiH; ocenitev
vpliva managementa znanja na poslovno uspešnost podjetij iz BiH, merje-
no kot dobičkonosnost in tržni delež; primerjavo uspešnosti managementa
znanja na primeru podjetej različnih velikosti; zasnovo modela dejavnikov,
ki vplivajo na uspešnost managementa znanja in določitev smernic za ra-
zvoj managementa znanja, ki lahko podjetjem iz BiH zagotavljajo pridobi-
vanje in ohranjanje trajnostne konkurenčne prednosti. Na podlagi namena
in ciljev je bilo oblikovanih osem hipotez, s predlogi za nadaljnje raziskova-
nje pa sta avtorja podala podlago za njihovo dopolnjevanje.
V teoretičnem delu znanstvene monografije sta avtorja uporabila me-
todo primerjanja in razvrščanja ter metodo sinteze. Do dejavnikov vpli-
va na management znanja (organizacijska kultura, vodenje, informacijska
tehnologija, sistemi nagrajevanja, organizacijska struktura in človeški kapi-
tala) sta prišla s preučitvijo literature in z opredelitvijo elementov manage-
menta znanja oziroma merljivih ključnih dejavnikov uspeha managementa
znanja. Za zbiranje podatkov sta uporabila vprašalnik, ki sta ga predhod-
no testirala na desetih managerjih bosanskih podjetij. Ciljna populacija so