Page 53 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 53
3.8 Vaje za artikulacijo
Pravilno izgovarjavo pri petju imenujemo dikcija.
Vaja 1
a. Izhodiščni ton vaje je h, c1.
Vajo, ki je dobra za natančno artikulacijo in prožnost tona, lahko izvaja-
mo tudi na vzorec 1-1-3-3-2-2-4-4-3-3-2-2-1.
Notni zapis 51. 53
Prirejeno po Cooksey, 1992: str. 57.
b. Tempo stopnjujemo glede na sposobnost pevcev.
Notni zapis 52.
Prirejeno po Cooksey, 1992: str. 57.
3.8.1 Vaje za resonančno ravnovesje različnih vokalov
Vaje za resonančno ravnovesje različnih vokalov je priporočljivo začeti s
sprednjimi vokali, saj pri zadnjih vokalih, ko je grlo spuščeno nizko, pev-
ci lahko razvijejo grleni nastavek, napetost v grlnih mišicah in nesvobo-
den ton.
Vaja 1
Notni zapis 53.
Vir: Bizjak, 2017: str. 80.
primeri vokalno-tehničnih vaj
Pravilno izgovarjavo pri petju imenujemo dikcija.
Vaja 1
a. Izhodiščni ton vaje je h, c1.
Vajo, ki je dobra za natančno artikulacijo in prožnost tona, lahko izvaja-
mo tudi na vzorec 1-1-3-3-2-2-4-4-3-3-2-2-1.
Notni zapis 51. 53
Prirejeno po Cooksey, 1992: str. 57.
b. Tempo stopnjujemo glede na sposobnost pevcev.
Notni zapis 52.
Prirejeno po Cooksey, 1992: str. 57.
3.8.1 Vaje za resonančno ravnovesje različnih vokalov
Vaje za resonančno ravnovesje različnih vokalov je priporočljivo začeti s
sprednjimi vokali, saj pri zadnjih vokalih, ko je grlo spuščeno nizko, pev-
ci lahko razvijejo grleni nastavek, napetost v grlnih mišicah in nesvobo-
den ton.
Vaja 1
Notni zapis 53.
Vir: Bizjak, 2017: str. 80.
primeri vokalno-tehničnih vaj