Page 49 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 49
Vaja 5
Vajo izvajamo na vokale a, e, u in v različnih kombinacijah npr. la, le, lu,
da, de, du. Prilagodimo glede na sposobnost pevcev.
Notni zapis 40. 49
Vir: Bizjak, 2020
3.6 Vaje za izenačevanje prehoda med registri
Pevski register označuje vrsto zaporednih tonov, ki jih pevec tvori na
enak način od najnižjega do najvišjega tona (Miller, 1986 v Bizjak, 2017:
str. 59).
Izberemo pevčevo govorno lego, ki je odvisna od faze glasovnega
razvoja oz. mutacije. Ko v glasu slišimo napetost (pevec ima zaradi pre-
velikega pritiska pod glasilkama občutek, da se mu bo glas zlomil, kar
se pojavi pri prehodu med registri), pevca usmerimo k zmanjšanju glas-
nosti tona in mehkemu prehodu med prsnim in glavinim registrom. Z
vajami lahko dosežemo dva cilja: izenačujemo prehod med registri in
širimo glasovni obseg.
Vaja 1: Vaja za prehod iz falzeta v modalni register pri fantih
Pri izvajanju vaj usmerimo pozornost na morebitno napetost v grlu, če-
ljusti in telesu. Zaradi sprememb, ki se dogajajo v glasu, lahko nekateri
pevci pojejo v falzetu samo v določenem obsegu, drugi imajo težave pri
oblikovanju ali petju tonov, še posebej v območju med c1 in g1. Vajo iz-
vajamo postopoma navzdol tako, da ohranjamo začetni občutek zeha-
nja. Začnemo z širokim »o«.
primeri vokalno-tehničnih vaj
Vajo izvajamo na vokale a, e, u in v različnih kombinacijah npr. la, le, lu,
da, de, du. Prilagodimo glede na sposobnost pevcev.
Notni zapis 40. 49
Vir: Bizjak, 2020
3.6 Vaje za izenačevanje prehoda med registri
Pevski register označuje vrsto zaporednih tonov, ki jih pevec tvori na
enak način od najnižjega do najvišjega tona (Miller, 1986 v Bizjak, 2017:
str. 59).
Izberemo pevčevo govorno lego, ki je odvisna od faze glasovnega
razvoja oz. mutacije. Ko v glasu slišimo napetost (pevec ima zaradi pre-
velikega pritiska pod glasilkama občutek, da se mu bo glas zlomil, kar
se pojavi pri prehodu med registri), pevca usmerimo k zmanjšanju glas-
nosti tona in mehkemu prehodu med prsnim in glavinim registrom. Z
vajami lahko dosežemo dva cilja: izenačujemo prehod med registri in
širimo glasovni obseg.
Vaja 1: Vaja za prehod iz falzeta v modalni register pri fantih
Pri izvajanju vaj usmerimo pozornost na morebitno napetost v grlu, če-
ljusti in telesu. Zaradi sprememb, ki se dogajajo v glasu, lahko nekateri
pevci pojejo v falzetu samo v določenem obsegu, drugi imajo težave pri
oblikovanju ali petju tonov, še posebej v območju med c1 in g1. Vajo iz-
vajamo postopoma navzdol tako, da ohranjamo začetni občutek zeha-
nja. Začnemo z širokim »o«.
primeri vokalno-tehničnih vaj