Page 98 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 98
Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju
standardi. Povezanost je statistično značila tudi med produktivnostjo dela
in naslednjimi dejavniki kakovosti sektorskega okolja: število konkurentov
na domačem trgu glavnega proizvoda, konkurenca na domačem trgu glav-
nega proizvoda (obdobje 2008–2012 glede na obdobje 2003–2007) in cena
glavnega proizvoda na domačem trgu po vstopu novih konkurentov, ven-
dar tudi v tem primeru smeri povezave, zaradi uporabljene statistične me-
tode (Pearsonov χ2-test) glede na »naravo« spremenljivk (gre za nominal-
ne spremenljivke), nismo določili. Iz rezultatov multiple logistične regresije
je razvidno, da so v regresijki model vključene samo spremenljivke, ki ima-
jo dejansko statistično značilen vpliv na produktivnost dela. Te so človeš-
ki kapital podjetja, plačilna sposobnost, davek na dobiček, naročila in kon-
kurenca na domačem trgu glavnega proizvoda (v obdobju 2008–2012 glede
na obdobje 2003–2007). Kot vidimo, so v regresijski model vključena tudi
98 naročila, ki so, glede na rezultate bivariatne analize, s produktivnostjo dela
negativno povezane.
Analiza povezanosti med spremenljivkami v Hipotezi 2
Za namen preverjanja Hipoteze 2 smo na vzorcu podjetij, ki izvažajo (n =
350), najprej izvedli bivariatno analizo s pomočjo Spearmanovega ρ-kore-
lacijskega testa. Nato smo z metodo glavnih komponent iz večjega števila
trditev posredno merljive spremenljivke proces globalizacije dobili glavno
komponento, ki smo jo uporabili kot pojasnjevalno spremenljivko v mul-
tipli logistični regresiji.
Bivariatna analiza
Iz analize povezanosti med spremenljivko delež izvoza v celotni prodaji in
posameznimi trditvami spremenljivke proces globalizacije (Preglednica 54)
je razvidno, da obstaja pozitivna povezanost med deležem izvoza v celotni
prodaji (DI_CP) in tem, da ima podjetje internacionalno vstopno strategi-
jo (GLOB_1), razvite sposobnosti globalnega delovanja (GLOB_2), da de-
luje na tujem trgu in je odprto za vhodne in izhodne neposredne tuje in-
vesticije (GLOB_3), da se na izzive globalilzacije hitro odziva/prilagaja oz.
izvaja ustrezne spremembe (GLOB_4) ter da ga je globalizacija spodbudila
k specializaciji (GLOB_5).
standardi. Povezanost je statistično značila tudi med produktivnostjo dela
in naslednjimi dejavniki kakovosti sektorskega okolja: število konkurentov
na domačem trgu glavnega proizvoda, konkurenca na domačem trgu glav-
nega proizvoda (obdobje 2008–2012 glede na obdobje 2003–2007) in cena
glavnega proizvoda na domačem trgu po vstopu novih konkurentov, ven-
dar tudi v tem primeru smeri povezave, zaradi uporabljene statistične me-
tode (Pearsonov χ2-test) glede na »naravo« spremenljivk (gre za nominal-
ne spremenljivke), nismo določili. Iz rezultatov multiple logistične regresije
je razvidno, da so v regresijki model vključene samo spremenljivke, ki ima-
jo dejansko statistično značilen vpliv na produktivnost dela. Te so človeš-
ki kapital podjetja, plačilna sposobnost, davek na dobiček, naročila in kon-
kurenca na domačem trgu glavnega proizvoda (v obdobju 2008–2012 glede
na obdobje 2003–2007). Kot vidimo, so v regresijski model vključena tudi
98 naročila, ki so, glede na rezultate bivariatne analize, s produktivnostjo dela
negativno povezane.
Analiza povezanosti med spremenljivkami v Hipotezi 2
Za namen preverjanja Hipoteze 2 smo na vzorcu podjetij, ki izvažajo (n =
350), najprej izvedli bivariatno analizo s pomočjo Spearmanovega ρ-kore-
lacijskega testa. Nato smo z metodo glavnih komponent iz večjega števila
trditev posredno merljive spremenljivke proces globalizacije dobili glavno
komponento, ki smo jo uporabili kot pojasnjevalno spremenljivko v mul-
tipli logistični regresiji.
Bivariatna analiza
Iz analize povezanosti med spremenljivko delež izvoza v celotni prodaji in
posameznimi trditvami spremenljivke proces globalizacije (Preglednica 54)
je razvidno, da obstaja pozitivna povezanost med deležem izvoza v celotni
prodaji (DI_CP) in tem, da ima podjetje internacionalno vstopno strategi-
jo (GLOB_1), razvite sposobnosti globalnega delovanja (GLOB_2), da de-
luje na tujem trgu in je odprto za vhodne in izhodne neposredne tuje in-
vesticije (GLOB_3), da se na izzive globalilzacije hitro odziva/prilagaja oz.
izvaja ustrezne spremembe (GLOB_4) ter da ga je globalizacija spodbudila
k specializaciji (GLOB_5).