Page 11 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 11
Uvod

Šport in rekreacija predstavljata pomemben segment turističnega sektor-
ja. S športom povezane mednarodne prireditve za razvoj turizma desti-
nacije postajajo pomemben dejavnik, saj z izvedbo pritegnejo domače in
globalno občinstvo, oblikujejo svetovne in nacionalne potovalne tokove,
izboljšajo lokalno, nacionalno in mednarodno prepoznavnost destinacije,
večajo prepoznavnost in obiskanost turističnih atrakcij ter ustvarjajo traj-
no zapuščino državi in predvsem destinaciji gostiteljici (Fourie in Santana-
Gallego, 2011; Jeong in Faulkner, 1996; Kang in Perdue, 1994). Dimanche
(2003, str. 2) podobno ugotavlja, da organizirane velike športne priredi-
tve mednarodnega značaja močno pripomorejo k prepoznavnosti turistič-
ne destinacije, odpirajo nove turistične trge in posledično privabijo nove
turiste, katerih glavni motiv je udeležba na športni prireditvi. Zaradi iz-
jemnega pomena ekonomskih in tudi neekonomskih učinkov je strateško
vključevanje športnih prireditev v celovito turistično ponudbo destinaci-
je gostiteljice in ohranjanje pozitivnih odnosov deležnikov vedno večji iz-
ziv odgovornih snovalcev športno-prireditvenega turizma turističnih de-
stinacij (Chalip in McGuirty, 2004). Organizacija različnih vrst športnih
prireditev opazno prispeva k rasti turizma, ki v današnjem času predsta-
vlja vodilni sektor mednarodne storitvene dejavnosti. Športne prireditve
ustvarjajo dolgoročne pozitivne in tudi negativne turistične vplive, ki v ve-
liki meri vplivajo na odnose in kvaliteto med deležniki v destinaciji gosti-
teljici. (Fourie in Santana-Gallego, 2011; Deccio in Baloglu 2002).

V zadnjih letih so strokovnjaki s področja merjenja različnih vplivov
športnih prireditev opravili številne raziskave. Ob pregledu domače in
tuje literature lahko ugotovimo, da prevladujejo raziskave ekonomskih
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16