Page 183 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 183
Recenziji 183
regije Slovenske Istre. Študija je zastavljena celostno ter pri tem uporablje-
na široka paleta kvantitativnih in kvalitativnih pristopov: analiza ključ-
nih razvojnih dokumentov, statističnih podatkov, anketna raziskava,
delfi konferenca, kvalitativna analiza promocijskega diskurza, intervju-
ji in delno strukturirani vprašalnik ter sinteza z uporabo SWOT anali-
ze. Kot posebno izviren metodološki pristop velja izpostaviti primerjalno
delfi analizo med skupinama vinarjev in akterjev iz turistično-gostinske-
ga sektorja, nadgrajeno s splošno raziskavo percepcije obravnavane vin-
ske regije na podlagi spletnega anketiranja. Kot najpomembnejši elemen-
ti identitete in hkrati nadaljnjega razvoja obravnavane vinskoturistične
regije so bili prepoznani: vino v povezavi s tipično lokalno kulinariko in
živili, tradicija gojenja oljk in vinske trte ter reprezentativne lokalne sorte
grozdja in vina. Pomenljiva je tudi ugotovitev avtorja in intervjuvancev o
šibkih plateh vinskoturistične regije: slaba povezanost ključnih akterjev,
neobstoj regionalne znamke oz. skupnega »brandinga« ter s tem poveza-
no pomanjkanje skupnega trženja enotnega vinskoturističnega produkta.
Monografija ima izjemno vrednost ne le zaradi temeljnega prispevka
k razvoju znanosti, temveč tudi zaradi njene širše družbeno-ekonomske
uporabnosti - koristno čtivo za vinarje, gostince in turistične delavce, pa
tudi za akterje, ki usmerjajo pripravo regionalnih in sektorskih politik ter
strategij v povezavi z razvojem in trženjem vinskoturističnih regij.
V delu so smiselno, ustrezno in kritično uporabljene teoretske pod-
lage ter izvirna kombinacija raziskovalnih metod. Struktura dela, členi-
tev besedila in jezik so primerni, interpretacija je razvita logično in dosle-
dno odgovarja na zastavljena raziskovalna vprašanja, znanstveni aparat je
ustrezen. Zaradi tega ter zaradi izvirnih in pomembnih temeljnih in apli-
kativnih znanstvenih spoznanj, toplo priporočam objavo monografije.
Matej Vranješ
regije Slovenske Istre. Študija je zastavljena celostno ter pri tem uporablje-
na široka paleta kvantitativnih in kvalitativnih pristopov: analiza ključ-
nih razvojnih dokumentov, statističnih podatkov, anketna raziskava,
delfi konferenca, kvalitativna analiza promocijskega diskurza, intervju-
ji in delno strukturirani vprašalnik ter sinteza z uporabo SWOT anali-
ze. Kot posebno izviren metodološki pristop velja izpostaviti primerjalno
delfi analizo med skupinama vinarjev in akterjev iz turistično-gostinske-
ga sektorja, nadgrajeno s splošno raziskavo percepcije obravnavane vin-
ske regije na podlagi spletnega anketiranja. Kot najpomembnejši elemen-
ti identitete in hkrati nadaljnjega razvoja obravnavane vinskoturistične
regije so bili prepoznani: vino v povezavi s tipično lokalno kulinariko in
živili, tradicija gojenja oljk in vinske trte ter reprezentativne lokalne sorte
grozdja in vina. Pomenljiva je tudi ugotovitev avtorja in intervjuvancev o
šibkih plateh vinskoturistične regije: slaba povezanost ključnih akterjev,
neobstoj regionalne znamke oz. skupnega »brandinga« ter s tem poveza-
no pomanjkanje skupnega trženja enotnega vinskoturističnega produkta.
Monografija ima izjemno vrednost ne le zaradi temeljnega prispevka
k razvoju znanosti, temveč tudi zaradi njene širše družbeno-ekonomske
uporabnosti - koristno čtivo za vinarje, gostince in turistične delavce, pa
tudi za akterje, ki usmerjajo pripravo regionalnih in sektorskih politik ter
strategij v povezavi z razvojem in trženjem vinskoturističnih regij.
V delu so smiselno, ustrezno in kritično uporabljene teoretske pod-
lage ter izvirna kombinacija raziskovalnih metod. Struktura dela, členi-
tev besedila in jezik so primerni, interpretacija je razvita logično in dosle-
dno odgovarja na zastavljena raziskovalna vprašanja, znanstveni aparat je
ustrezen. Zaradi tega ter zaradi izvirnih in pomembnih temeljnih in apli-
kativnih znanstvenih spoznanj, toplo priporočam objavo monografije.
Matej Vranješ