Page 130 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

tiko osredotočajo predvsem na diskurz medijev o manjšinah, in morebiti le
deloma tudi na diskurz transmedijskosti manjšin, za raziskavo katerega pa
bi bila potrebna kompleksnejša diskurzna in semiotična analiza mikro-so-
cialnih čezmejnih, obmejnih in drugovrstnih komunikacijskih tokov, sku-
ša pričujoči prispevek2 pogled na manjšino vrniti nazaj manjšinskim gla-
sovom ter tako skozi analizo manjšinskih gledanj na medijsko produkcijo
in oblastno konstrukcijo komunikacijskih tokov vstopiti v presenetljivo di-
vergenten in nikakor monoliten svet diskurzov manjšine o medijih. Tu se
torej nismo spraševali, kaj mediji počnejo z manjšino, kako jo prikazuje-
jo, pač pa obratno, kako manjšina artikulira pogled na medijsko produk-
cijo manjšine, kako si zamišlja vlogo medijev pri njenem prikazovanju v
javnosti. Da bi lažje zastavili in razumeli ta obrat v perspektivi, smo kon-
zultirali dva korpusa relevantne literature, in sicer: 1) domačo akademsko
literaturo s področja zgodovine ščitenja in proučevanja slovenskih nacio-
nalnih in etničnih manjšin, zamejstva in obmejnih slovenskih poselitev;3 2)

2 Prispevek je nastal na podlagi terenskega raziskovanja v okviru ciljno-raziskovalnega
projekta »Percepcija slovenske manjšine v Italiji v slovenskih medijih in komunikacijski
vzvodi integracije zamejskega in slovenskega medijskega prostora«, ki se je v obdobju od
1. 10. 2010 do 30. 9. 2012 pod vodstvom avtorja prispevka izvajal na Znanstveno-razisk-
ovalnem središču Univerze na Primorskem v Kopru s finančno podporo Javne agencije
za raziskovalno dejavnost RS in Urada Vlade Republiske Slovenije za Slovence v zame-
jstvu in po svetu. Izsledki projekta so bili objavljeni v večavtorski študiji Percepcija slov-
enskih nacionalnih manjšin v slovenskih medijih in komunikacijski vzvodi integracije
zamejskega in slovenskega medijskega prostora, ki je bila novembra 2012 posredovana fi-
nancerju in sofinancerju projekta.

3 Jaka Avšič (1946) Naš prvi pohod v Beneško Slovenijo (Ljubljana: Znanstveni inštitut –
Oddelek za mejna vprašanja); Sandra Bašić Hrvatin (2009) Analiza Novic – slovenske-
ga tednika za Koroško (Koper: FHŠ UP); Peter Beltram (1986) »Množični mediji in nar-
odne manjšine«, Razprave in gradivo, 19: 229–240; Norina Bogatec Milan Bufon (2008)
Pre-misliti manjšino (Koper: Založba Annales ZRS UP & Trst: SLORI); Brigitta Busch
(1999) Der virtuelle Dorfplatz (Celovec: Drava); idem (2004) Sprachen im Disput (Ce-
lovec: Drava); idem, (1993) »Mediji in dvojezičnost«, Koroški koledar, str. 81–83; Lavo
Čermelj (1946) Venetian Slovenia (Ljubljana: Yugoslav Institute for International Af-
fairs); Vida Dolhar (1999) Kanalska dolina in slovenska kultura (Trst: Virgil Šček); Kar-
men Erjavec (2009) »Medijske podobe Slovencev in Avstrijcev«, v: Majda Fister, Janez
Stergar (ur.), Koroški vestnik, 43(1–3): 128–134; Ivo Jevnikar (1998) Slovenija in man-
jšine (Trst: Virgil Šček); Duška Knežević Hočevar (1999) Družbena razmejevanja v doli-
ni zgornje Kolpe (Ljubljana: Založba ZRC SAZU); Miran Komac (2007) »Mediji in 'nove’
narodne manjšine«, v: Miran Komac (ur.) Priseljenci: študije o priseljevanju in vkl-
jučevanju v slovensko družbo, str. 373–389 (Ljubljana: INV); Matej Makarovič & Borut
Rončević (2006) »Etnične manjšine v slovenskih množičnih medijih«, Družboslovne
razprave, 22(52): 45–65; Maruša Pušnik (2011) Popularizacija nacije (Ljubljana: Založba
FDV); Peter Sekloča (2008) »Neuravnotežena čezmejna javna sfera: Nesorazmerna pris-
otnost Slovenije in slovenske manjšine v Italiji v javnomnenjskih procesih«, Razprave –

130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135